Gå til innhold

Deresom gir ungene skiver....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store biter begynner dere med?

Spørr for en vennine som skal begynne å gi til gutten sin på 6mnd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

trenger vel ikke "skive" når han er så liten? Jeg ga tuppa skalk på den tida, pga tenna...

Skrevet

Tror det er litt tidlig å gi en 6 mndr gammel baby skive...

Jeg begynte med det da mine var ca 8 mndr. Begynte med biter på størrelse med en halv terning. Etterhvert lot jeg de holde skiva selv.

Skrevet

Jeg begynte med skive til min da han var 5,5 mnd, det gikk fint det:) Jeg ga små biter, men skjønte etter et par uker at det var like greit å la han bite av skiven selv.

Skrevet

Veldig små biter i starten, nesten bare smuler. Så er det bare å øke på etterhvert som man ser babyen tåler større biter uten å sette i halsen. Et tips er å bruke brød som ikke er helt ferskt, gjerne 1-2 dager gammelt, da klumper det seg ikke slik. Nå er mini straks 8 mnd og får biter på a 2-3x2-3 cm.

Og dere som mener 6 mnd er for tidlig, noen ganger er det greit å begynne da om barnet trenger mer mat enn gjennomsnittet. Mini her spiste alt 2 grøtmåltider (nesten dobbel porsjon) + middag (og mm) da han var 6 mnd, ble rådet til å heller gi skive enn mer grøt eller middag. Mini er litt over snittet lang (0,5 rute over) og veldig slank...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...