♥Love is in the aiR♥ Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hvor store biter begynner dere med? Spørr for en vennine som skal begynne å gi til gutten sin på 6mnd!
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 trenger vel ikke "skive" når han er så liten? Jeg ga tuppa skalk på den tida, pga tenna...
~~DoraDora~~ Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Tror det er litt tidlig å gi en 6 mndr gammel baby skive... Jeg begynte med det da mine var ca 8 mndr. Begynte med biter på størrelse med en halv terning. Etterhvert lot jeg de holde skiva selv.
ScaryMama Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg begynte med skive til min da han var 5,5 mnd, det gikk fint det:) Jeg ga små biter, men skjønte etter et par uker at det var like greit å la han bite av skiven selv.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Veldig små biter i starten, nesten bare smuler. Så er det bare å øke på etterhvert som man ser babyen tåler større biter uten å sette i halsen. Et tips er å bruke brød som ikke er helt ferskt, gjerne 1-2 dager gammelt, da klumper det seg ikke slik. Nå er mini straks 8 mnd og får biter på a 2-3x2-3 cm. Og dere som mener 6 mnd er for tidlig, noen ganger er det greit å begynne da om barnet trenger mer mat enn gjennomsnittet. Mini her spiste alt 2 grøtmåltider (nesten dobbel porsjon) + middag (og mm) da han var 6 mnd, ble rådet til å heller gi skive enn mer grøt eller middag. Mini er litt over snittet lang (0,5 rute over) og veldig slank...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå