~falck~ har fått baby! Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hvordan ville dere reagert da? Jeg kommer til fødeavdelingen for en sjekk og der møter jordmor meg som viser seg å være jordfar??? *ehh* er det første jeg tenker! Tar man egentlig for gitt at alle jordmødre er kvinner??
mine små alver... Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Hadde faktisk syntes det var litt stas med en jordfar jeg..hvorfor ikke liksom=)
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Tror ikke det hadde gjort meg noe som helst, kanskje verre for sambo? Legen min er da en mann og der har jeg hatt GU og andre undersøkelser og det er jo greit nok. Dessuten var den jordmoren jeg møtte på føden sist ei skikkelig surpadde(kontroll) menn er ofte ikke det:)
nr 4 er her<3 Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 tror ikke jg hadde reagert hadde d kommet en jordfar som skulle vært med gjennom min fødsel..godt at d er menn som oxo jobber i slike yrker som er så kvinne dominerendes=)
Bebis08 Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Det er ikke noe som heter jordfar, jordmor er en beskyttet tittel for kvinner. Så da må det være en annen stilling denne mannen hadde.... Kanskje sykepleier? Jeg hørte i hvert fall ei jordmor som sa det på tv her nylig....
~falck~ har fått baby! Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2008 Ja men det er jo ingenting som sier at en mann ikke kan utdanne seg til jordmor!!! Han ER jordmor:)) Jordfar skulle være en morsom kommentar...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Er han kjekk, da? Isfåll ville jeg bare gått ekstra ofte til jordmorfar ;>
Kystrøya Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Hvorfor skulle ikke en mann kunne utdanne seg til jordmor??? Beskyttet tittel for kvinner?? Har jeg aldri hørt om. Joda, det er nok uvanlig at menn utdanner seg til jordmor, men det betyr jo ikke at de IKKE kan gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Et par jeg kjenner som har født på sykehuset i Namsos. Det er det en jordmor som heter Atle. Var visst veldig grei kar. )
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Menn kan bli jordmor jo, men det heter jordmor uansett kjønn. Altså er tittelen hans jordmor uansett om han er mann. Jeg hadde syns det hadde vært kjempestas med en mannlig jordmor jeg...så lenge han kan sakene sine funker han sikkert helt greit :-)
*H* Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 uff jeg tror jeg hadde følt meg litt ille til mote om det var en fyr... og jeg vet sambo ville reagert, nesten verre enn meg:P jeg vil og skal ha en dame, ellers drar jeg hjem:P føler meg mer trygg med en dame, de har jo somoftest opplevd en graviditet og fødsel selv også. nei uff en mann.. syns det var ille nok med mannlig gynekolog jeg, på vaginal UL...
canutten Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 Det har ikke slått meg at det kan være et problem. for meg er det en profesjon mer enn et kjønn... ville overhode ikke ha noe å si for min del eller mannen min, hvorfor skulle det det? jeg har alltid hatt mannlig lege og har aldri tenkt over det. at kvinner kan ha opplevd fødsel selv tro jeg ikke er så viktig, mine forrige jordmødre hadde ikke barn. en kvinnlig lege jeg så i forrige svangerskap hadde mye flere meninger om hvordan jeg burde reagere for hun hadde tross alt vært gjennom det selv...person tror jeg er det som er viktig.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 Har hørt det kun finnes tre mannlige jordmødre i Norge. Jeg er overbevist om at de må være dyktige, de må jo virkelig brenne for det for å velge et så utradisjonelt yrke. Kjempepositivt!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Vet om en mann som er utdannet jordmor jeg, men han jobber ikke som det i dag. Han er for øvrig fra Australia, så det er vel der han har praktisert yrket sitt tror jeg.
Sine78 Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 Hadde jordfar sist gang....ikke noe problem at han var mann. Tenkte ikke noe særlig over det. Tenkte mer på det at han så ut som en klovn. Hadde mørkt hår i hestehale og hender som minnet om Jan Teigen sine( krokete) Det hører med til historien at han kom fra Irak og snakket svensk.....Han het Barzoo.....
Axus' girlfriend Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Atle er en kjempe kar, og hadde lett født med han til stede enn mange av de sure, gamle damene som finnes rundt omkring!
aikipia Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Hadde mannlig jordmor sist, og var strålende fornøyd med det! Går til kotroll hos han nå, og håper han skal ta imot denne gangen også! Han er bare fantastisk:)
musemor... Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 Ha ha... Sine78 :-) Tenkte først at en mannlig jordmor ville vært helt uproblematisk, som noen andre sier over her; det er jo en profesjon! Men etter opplevelsen din begynner jeg å lure litt allikevel, hørtes helt absurd ut, men utrolig morsomt!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. februar 2008 #20 Skrevet 11. februar 2008 Bryr meg ikke, har jeg vondt så driter jeg i hvem som tar i mot meg når jeg kommer på føda. Det viktigeste for meg er at den som er jordmor er flink i jobben sin, ikke hva slags kjønn vedkommende har.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. februar 2008 #21 Skrevet 11. februar 2008 Kjenner 2 menn som skal bli jordmødre om noen år. 2 kollegaer av meg, han ene har ikke begynnt sykepleien ennå så det blir en del år til han kan bli jordmor da, han andre går sykepleien.
semma Skrevet 12. februar 2008 #22 Skrevet 12. februar 2008 Ved mine to tidl.fødsel har jeg alltid kun hatt mannlig jordmor. Både under oppfølginh under svangerskapene og under selve fødselen. Synes det var helt fint jeg. Ble sjekket av en kvinnelig gynekolog før jeg dro hjem etter 2. mann, og det var uvant det! Og så hardhent! Nei, jeg foretrekker menn )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå