Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hvordan gjør de det egentlig..? Hvis jeg starter i jobben i februar i fjor, og ble sykemeldt med utbetalinger fra nav fra nov og ut det året.. Skal man da ta lønn delt på 9 mnd for å få rett gjennomsnitt?? 12 mnd blir vel feil, for jeg var ikke ansatt hele året.. og de to siste mnd fikk jeg jo ikke lønn fra arb.giver.. jeg syns jeg har fått så lite sykepenger.. lurer på om de kan ha regnet feil?? noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg trodde de regnet ut fra inntekten din de siste ukene før du ble sykemeldt, jeg. Men her er det sikkert ulik praksis, avh. av hva slags ansettelsesforhold du hadde, og om du jobbet fulltid/deltid. Enten de siste ukene, eller gjennomsnittet ut fra seks av de ti best betalte månedene før du ble sykemeldt, eller - igjen - gjennomsnittet de tre siste årene. (i likhet med foreldrepenger, dersom du er frilanser) - du kan lese mer om dette på nav's hjemmesider. Viktig å følge opp selv, og stå på for det man faktisk har krav på, ellers så kan det gå på tilfeldigheter og ulikt skjønn hos den enkelte saksbehandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå