Gå til innhold

Tar dere vare på betalte regninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å gå igjennom papirene våre nå, og du verden så mye jeg har samlet på!

Har betalte regninger fra 2005 liggende, det jeg har tenkt når jeg har arkivert dem så fint i en handlepose er at dette er bevis dersom noe skulle oppstå, men det er jo ikke det!? Hva er vitsen med å ta vare på de egentlig?

Gjør dere det? Det meste av papirer og slik som man får i posten er jo mulig å få tlsendt på nytt dersom det skulle være behov for det, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar vare på regninger i ca 5 år... I en perm per år.. Greit syns jeg da..

Skrevet

Jeg beholder ting i ett år. Dvs at alle regninger jeg betalte i 2007 er borte nå.

Skrevet

Nei..

Tar kun vare på kvitteringer på store kjøp som sofa,tv etc..

Skrevet

Nei. De blir som regel liggende i et års tid, men så kaster jeg rått og råte... hva kan skje liksom?

Skrevet

Nei, bekreftelse på at en regning er betalt kan jeg om nødvendig få fra banken.

Tar vare på kvitteringer på ting som er kjøpt, men det er jo "noe annet".

Vitsen (om du trenger en grunn) er jo at det kan være kjappere å sjekke i posen enn banken/nettbanken om du er usikker på om du har husket å betale en bestemt regning.

Skrevet

Fra nå av kommer jeg til å ta vare på kvitteringer på store ting bare, og kanskje regninger på spesielle ting som elektriker og bilreperasjoner, selv om jeg egentlig ikke skjønner vitsen.

Men jeg har lært det fra min mor, det er nok det som gjør at jeg føler jeg må ta vare på noe :)

Skrevet

Ja det gjør jeg..........i 5-6 år.

Skrevet

Garanti på eletriske ting (støvsuger ol) funker kun mot kvittering fikk jeg beskjed om.

Og hvis du har kjøpt noe nytt til huset (kjøleskap, vv-tank) /hatt besøk av fagmann, så er jo d vedlig kjekke kvitteringer å ha, for å bevise at ting er gjort ordentlig e.l. hvis man skal selge

Jeg begynte nett. å ta vare på kvitt./betalte regninger

Skrevet

Samler betalte regninger i en hylle, der kaster jeg etterhvert regninger som er eldre enn et par mnd. Ingen vits i å beholde betalte regninger. Bekreftelse finnes i banken hvis det skulle være behov.

Spesielle regninger som f.eks betaling av ferie som vi skal på 6 mnd frem i tid tar jeg alltid vare på til ferien er ferdige. Ellers blir alt kastet her i huset.

Det er ikke behov for å beholde regningene, men mange gjør det slik at de kan ha kontrollen hjemme.

Skrevet

Attpåklatten, godt å høre at jeg ikke er den eneste som tar vare på dem såpass lenge.. :o)

Skrevet

Jeg har gjort det, men ikke nå lenger.

Bekreftelse kan jeg få i banken om nødvendig.

Skrevet

vi har det i en perm vi...så er det så lettvint å finne igjen noe hvis det skulle være noe..har vel for 06 og 07 tror jeg..å selvfølgelig 08 da... :)

Skrevet

Ja, i minst 1 år, de store og viktigere lenger. Tar vare på kvittering på større ting også lenge :-)

Skrevet

Har alt i permer, en for hvert år. Alt fra jeg flyttet hjemmefra i -92 er spinket og spart, hvert med på 25 flyttelass. Kan noen skjønne hvorfor jeg gidder..... Lurer på om ikke jeg skal ta fram alt fra -92 til -05 og lage meg et digert bål ute på jordet her.

Noen år bakover er jo sikkert ok ha liggende.

Skrevet

Avhengig av hva det er for, tar jeg vare paa de i 5-10 aar..I tilfelle noe skjer feks ifm med selvangivelse etc, da kan de jo velge aa gaa 10 aar tilbake i tid eller noe saant, saa da er det kjekt aa ha alt i orden ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...