Gå til innhold

5 mnd med slimhoste - noen gode råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos lege, ikke feber, 5 dagen nå, slimete i brystet, hoster mye, kaster opp av og til...

Får Efedrin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt her er 6 mnd og har holdt på med en sånn hoste i snart 2 uker. Var hos lege forrige uke og han sa bare at det var viktig å prøve å få ham til å drikke mye.

Skrevet

dytter

hei . har samme problemet , har tvillinger 4.5 mnd, fikk også denne hostesaften hos legen, begynner å bli litt bekymret der de hoster i kor å brekker seg.. ikke gøy når de er så små.. piper i brystet når de puster.. har ingen råd desverre, ønsker selv råd... off ikke gøy dette når de hoster seg blå å rød i fjeset, klarer liksom ikke å sove selv når det er slik

Skrevet

Vi holdt på med den slimete hosten i 5/6 uker. sprang til legen, men det var bare virus og da er det ingenting å gjøre. Min lille var nesten 3 mnd når det startet.

Gi en del vann, det skal også hjelpe med å få opp slim.

Skrevet

Enig med flere her, gi barnet deres så mye væske som mulig. Og da helst vann, siden mm/mme gjør at slimet blir verre.

Hvis det er skikkelig ille kan dere også dampe barnet, slik at det blir lettere å få opp slimet.

Jeg ble også tilbudt efedrin til datteren min når hun var syk. Valgte å ikke bruke den, brukte heller solvipect som er slimoppløsende. Ofte at barnet blir urolig av efedrin, opplevde ikke dette med solvipect.

Skrevet

Hev hodeenden i senga en liten smule. Det at mm er slimdannende er bare tull! blander dere grøt med mm blir den jo tyntflytende.....

Skrevet

Vår hadde det akkuratt samme når han var 5,5 mnd. Gikk i 1 mnd før hosen gav seg, men da ble han syk på nytt og fikk samme hoste igjen.

Denne gangen varte den bare i 1 uke heldigvis.

Vår fikk efedrin også, sikker på at du ikke bruker for lite?

vi ga 3-5 ml 3-5 ggr daglig...

Skrevet

Hadde samme her og det viste seg å være et influensavirus (var på Ullevål). Hun kastet opp og hadde diare + slimhoste. Ga GEM (oppskrift under annen tråd ang oppkast-diare) i stedet for melk i en hel uke og det dempet hosten. Melk produserer slim, og dessuten kom den bare opp igjen.

Har også gitt litt solvipect når det har vært ille.

Skrevet

Du kan jo forsøke å heve hodeenden ved å legge noen tykke bøker under beina.(tlf katalogen)

Solvipect virker slimløsende.

Selv pleier jeg å dryppe litt med nacl i hvert nesebor. Bløtgjørende, slimet setter seg ikke fast. Lettere å hoste.

Ellesr så sier de at noen dråper mm er effektivt, har ikke selv den samme erfaringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...