ME :) Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Har hørt man skal være forsiktig m salt det første året, men i dag sa hs at vi skal være forsiktige de 2 første årene. Jeg sa jeg ville la han smake på alt mulig (inkl ferdigsauser som vi spiser) og det sa hun var greit, men da kunne han ikke få noe mer med salt i den dagen (med andre ord ikke brød m leverpostei...) Hva sier deres hs?
___ Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Salt i maten er jeg redd jeg gir for mye av. Jeg synes det er veldig vanskelig å holde unna. Det er mulig vi burde være enda mer resrektive, men jeg er lite glad i å lage spessialmat. Jeg tror det er veldig lurt å være forsiktig, men det er vanskelig. Å droppe potetgul og ferdigsauser e jo greit, men ellerd synes jeg det er veldig vanskelig. Hs har faktisk ikke sakt noe om dette.
selfangerkjerringa Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 hehe... kanskje ikke så vanskelig å droppe pottis til en ettåring
selfangerkjerringa Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Prøv å sjekke innholdsfortegnelsa når du kjøper mat. Jo lengre opp på lista saltet kommer, jo mer er det i maten. En generell regel er at det er mye mer salt i ferdigmat og halvfabrikater enn mat du lager selv. Kjøttdeig uten vann og salt er fin å bruke når du lager middag som gutten også skal spise av. Da kan heller dere salte selv etterpå Det samme gjelder også krydring av felles mat. Salt maten på tallerkenen istedet for i gryta
LINDA*** Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Så på Nestlé middagsglass for 12 mnd, og der sto det salt i innholdsfortegnelsen :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå