skatten kom i mai :) Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 var på ultralyd forrige torsdag for å kontrollere vekst og slikt.. alt bare bra, men legen ville ha meg inn til test for svangerskaps diabetes da eg har pcos og økt risiko for å få dette... kjenner eg e litt nervøs nå.. først skal de jo ta langtids blodsukkeret... og dette skal eg gjøre rett etter helga og alle selskapligheter.. er så redd for å ha høyt langtidsblodsukker.. var dere veldig flink med kostholdet før denne testen? for at resultatet skal bli riktig må eg vel i grunn leve slik eg gjør til vanlig.. og eg spiser jo litt godteri i helgene slik er det jo bare, kroppen skal jo takle det?...
Athene75 Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har vært til 2 glucosebelastningstester til nå i svangerskapet. Den første i uke 32 og den andre i uke 36. Jeg levde som normalt i forkant jeg da. Faster fra midnatt den dagen en skal ta testen, og når en kommer dit tar de fastende blodsukker. Etter det drikker en en løsning med 75 gram sukker i 200 ml vann. Venter så 2 timer ( må sitte forholdsvis i ro ) og så tar de på nytt blodsukkeret. Jeg har vært til desse testene pga mye utslag på sukker i urinen siden uke 24.
skatten kom i mai :) Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 oki.. har ikke hatt noe utslag av sukker i urinen så regner jo med alt er i orden, men kjenner eg er litt bekymra nå... smakte det vondt dette sukkervannet? eg klarer vel og presse det ned tenker eg...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har og tatt sann test i uke 32 tror jeg det var. Hadde ikke noe utslag i urinen, men tok det grunnet høyt sf mål og overvekt. Sukkervannet smakte ikke vondt, bare sukker. Det som var verst var at jeg måtte jo sitte i ro i 2 timer- og det var kjempekjedelig. Samt at jeg ble veeeeldig sulten..
Lille Persille m 2 små..:) Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har også tatt dette to ganger, det smaker jo ikke godt, men helt greit...Litt kvalmende er det jo, men 200ml går relativt greit ned... Det kjedeligste er å vente i 2 timer etterpå på legesenteret, så ta med deg en bok eller noe annet tidsfordriv, man leser fort nok ut bladene der.. Lykke til!
Athene75 Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Så langt har de ikke funnet noe tegn til svangerskapsdiabetes hos meg heller tiltross for mye utslag på sukker i urinen. Vel sukkervannet var jo ikke akkurat noe godt, litt i søteste laget, men det gikk jo ned. Jeg er jo glad i søtt jeg da, så det smaker sikkert verre for dem som ikke er så veldig glad i søte ting. Lykke til. Får håpe det går bra på testen med deg
skatten kom i mai :) Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 ja får krysse fingre og tær for at alt ser bra ut... kanskje eg må inn å gjøre det flere ganger? er jo ikke mer enn 24+5 imårå ....
AnnaRøverdatter Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Hadde høyt sukkerinnhold i urin i uke 18, ble derfor sendt til test. Spiste ganske usunt dagene før pga. helg, fastet fra midnatt som man skal. Hadde problemer med å drikke opp sukkerdrikken som smakte pyton, har sjeldent vært så kvalm som de to timene jeg satt og ventet. Fikk heldigvis sovet litt, så det gikk ganske greit, og kvalmen var nesten borte etter to timer. Ble ihvertfall kurert for brusdrikking i ukene etterpå! Fikk svar etter to dager, alt normalt, heldigvis. Det går nok bra skal du se.
skatten kom i mai :) Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 da var testen over og alt gikk fint det første de målte var 4,7 og etter to timer og sukkervann var det 6,4. så heilt oki...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå