mammatilteddy Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hei Jeg er ca 8 uker på vei.. Kan jeg ta solarium? Da snakker vi to tre ganger.. Ikke annenhver dag! Man får jo de samme strålene om man er 8 uker på vei midt på sommeren og ligger på stranden..? Men jeg vil jo bare være sikker! Hilsen bleik førstegangsgravid.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 har hørt man skal passe seg litt på sommeren i vanslig sol når man er langt på vei i hvertfall.. solarium skal man visst absolutt ikke ta. men har bare hørt det altså, vet ikke..
babygullz <3 vilde Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Klart du kan ta solarium! Det finnes ikke skadelig for fosteret i d hele tatt! Det eneste du må passe på er at du har d behagelig selv mens du ligger der, ha viften på fullt og tilgang å en flaske med vann, s du ikke bliropphetet og dehydrert. Mangen har mistolket dette med solarium pga røntgenstårling om er skadelig for fosteret, men det er jo bare helt vanlige uv stråler i et solarium, ikke røntgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå