Gå til innhold

Ullundertøy til nyfødt i februar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i begynnelsen tenkt til å kjøpe dette,, men etter å ha lest litt har jeg kommet frem til at jeg velger å IKKE ha ullundertøy innerst på huden til den lille babyen min. Dette pga fare for eksem. Velger heller bomull også ulljakke og ullbukse utenpå der igjen...

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke velg bomull!

Her er en ny artikkel om påkledning av barn:

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=516042

Om du har mye eksem i familien, kan du vurdere devolds ullundertøy, som har et lag med syntet innerst. Det finner du bla. på www.lilledu.no

Min erfaring er at ull er helt supert til babyer. Da vet du at babyen ikke blir for klam. Bomull blir utrolig klamt og kaldt om babyen svetter. Min (og mange av mine venner sine) bodde i ullbody og strømpis hele første, andre og tredje vinter. Og jeg tror han aldri har vært plaget av å være verken for kald eller varm, og har aldri hatt eksem. (Det har heller ingen av mine venners babyer.)

Dessuten er ull flekkavvisende og renser seg selv ved lufting, så du trenger faktisk ikke vaske så ofte.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har selv februar barn og brukte ikke ull til henne, aner ikke hvorfor. Kommer imidlertid til å bruke det til neste barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...