Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Gutten min er sju måneder og spiser på alt som kommer i hans vei, så nå lurer vi på om det er greit å slutte å koke vannet han får. KOmmer til å fortsette å koke vann til flaskemelk, siden det har vi rutine på. Når sluttet dere å koke vannet til babyene?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Fikk beskjed på helsestasjonen at det var greit å bruke vann fra springen når barna var rundt 6 mnd.
mamamaren Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Oi! det slutta vi med for LENGE siden! Og vår er også 7(,5) mnd. Passer bare på at det får "renne seg friskt", så han ikke får rør-vannet som smaker ekkelt. Er ikke sikkert at det gjør noe, men synes selv det smaker ekkelt med stillestående rør-vann... Gav småen spring-vann da jeg var med ei sykepleier som jobber på småbarnintensiven, og hun gav ikke annen kommentar enn at hun syntes det var SÅ GODT å se foreldre som gav vann, og ikke saft til de små, så når ikke hun sa noe, og småen har det fin-fint, vil jeg tro det er greit?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Vi sluttet ved 4-5 mnds alder å koke vannet :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Her slutta vi å koke vannet da lillegutt var rundt 4 mnd. Helsesøster sa at vannkvaliteten her er så god at det ikke var nødvendig å koke vannet etter at lillegutt var blitt 3 mnd faktisk... Lar det alltid renne ei god stund først, da.
tonemelone Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Gutten vår er 5 måneder, og jeg sluttet å koke vannet for 2 uker siden... Nå lar vi vannet renne lenge, og varmer det opp til den temperaturen det skal ha... :-)
Prish Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Jeg slutta å koke vanet da hun begynte å putte alt mulig i munnen. Ble liksom så meningsløst å koke vannet når hun fikk i seg så mye bassillusker uansett. Hun var rundt 5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå