Gå til innhold

Vann fra springen - når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er sju måneder og spiser på alt som kommer i hans vei, så nå lurer vi på om det er greit å slutte å koke vannet han får. KOmmer til å fortsette å koke vann til flaskemelk, siden det har vi rutine på.

Når sluttet dere å koke vannet til babyene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed på helsestasjonen at det var greit å bruke vann fra springen når barna var rundt 6 mnd.

Skrevet

Oi! det slutta vi med for LENGE siden! Og vår er også 7(,5) mnd. Passer bare på at det får "renne seg friskt", så han ikke får rør-vannet som smaker ekkelt. Er ikke sikkert at det gjør noe, men synes selv det smaker ekkelt med stillestående rør-vann...

Gav småen spring-vann da jeg var med ei sykepleier som jobber på småbarnintensiven, og hun gav ikke annen kommentar enn at hun syntes det var SÅ GODT å se foreldre som gav vann, og ikke saft til de små, så når ikke hun sa noe, og småen har det fin-fint, vil jeg tro det er greit?

Skrevet

Her slutta vi å koke vannet da lillegutt var rundt 4 mnd. Helsesøster sa at vannkvaliteten her er så god at det ikke var nødvendig å koke vannet etter at lillegutt var blitt 3 mnd faktisk... Lar det alltid renne ei god stund først, da.

Skrevet

Gutten vår er 5 måneder, og jeg sluttet å koke vannet for 2 uker siden... Nå lar vi vannet renne lenge, og varmer det opp til den temperaturen det skal ha... :-)

Skrevet

Jeg slutta å koke vanet da hun begynte å putte alt mulig i munnen. Ble liksom så meningsløst å koke vannet når hun fikk i seg så mye bassillusker uansett. Hun var rundt 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...