Tante Sofie # Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Pluss og minus ved dette ? Er det veldig mye dyrere å ha 3 enn 2 barn? Ja, idiotspørsmål, selvsagt er det dyrere, men er det veeeldig stor forskjell? Vi vurderer å få en tredje gullklump, men tenker litt på økonomi og de to vi har! En av grunnene til at jeg ønsker nr 3, er at dersom det skulle skje noe med en av ungene (himmelen forby det, da), så blir ikke den andre alene igjen. Fæl tankegang, kanskje, men det er nå det jeg er redd for da...
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Foreløpig merker vi ikke noe økonomisk forskjell egentlig, kanskje i snitt 200 kr i mnd, men nå er mini bare ca 8 mnd. Blir nok noe annet når alle skal ha skiutstyr, være med på idrettsaktiviteter osv, men her må en jo bare prioritere litt og sette grenser, barn MÅ ikke være med på ørtentusen ulike ting heller liksom, synes de kan få velge seg en aktivitet hver som vi kan betale for, så får de evt tjene penger selv til flere ting.
Sjefsmegga Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Vi har tre, merker fint lite økonomisk enda, men klart de krever mer etterhvert. Men det er av minste betydning. Å ja, jeg skjønner tanke gangen, famor fikk tre barn, broren til pappa drukna da han var 13år, tror det hadde blitt enda tyngre hvis de bare var to. Bror til farfar og kona hadde bare en gutt, han døde av laukemi, de fikk aldri fler...noe de angrer på nå. Fælt å tenke på sånn..men egentlig naturlig også, ingen selvfølger i livet.
storebror og junibaby=) Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 jeg og heller mere mot 3. spesielt etter at sambo mistet kusina si på 9 år. Da tenkte jeg,gudskjelov at det er 2 igjen,da har dem hverandre i denne tunge tida ihvertfall. Og da begynte jeg å tenke på at jeg vil ha 3 selv også
Kamomille Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Vi har 3 barn, men merker ikke de store utgiftene ennå.....Klær, vogn og annet babyutstyr går i arv. Ski, skøyter, sykler osv går også i arv - prøver å kjøpe nøytrale ting slik at de kan brukes av begge kjønn. Men etterhvert går det ikke ann å arve mer, og da kommer vi nok til å kjenne på det tror jeg.... og spesielt når de skal være med på aktiviteter. Ferier blir også straks dyrere fordi vi alltid må leie ekstra store ferieleiligheter etc. Den absolutt største invisteringen så langt har vært bilen. Det var ikke plass til 3 barneseter bak.....
Fire småtroll Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Nå er minste vår bare 8 mnd så det er ikke så stor ekstrautgift med nr tre, men vi kommer til å merke det når hun begynner i barnehagen til høsten. To i barnehage og en på SFO kommer på over 6000,- i mnd (selv med søskenmoderasjon), det er ganske mye penger! Sånn ellers går jo skier osv i arv, og med to slukhalser av noen gutter holder det ikke med en pakke pølser til middag uansett, så vi har nok "rester" til å mette lillesøster også uten å øke matbudsjettet nevneverdig ;-) En prioriterer og tilpasser seg jo, så med mindre dere har veldig dårlig råd tror jeg ikke det økonomiske skal stoppe dere i å få barn nr tre. Veldig koselig å ha en hel flokk da :-)
Tante Sofie # Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 Godt å høre det dere skriver, ikke minst at tankegangen min ikke er helt på bærtur, hehe Vi har tenkt å bygge hus om ikke så lenge, så blir jo en del utgifter der, men av en eller annen grunn ser jeg for meg at vi kommer til å ha det bedre med pengene etter hvert som barna vokser, en ren fantasi ja, men kanskje...vi har nok av planer ihvertfall, og skal vi ha nr 3, ønsker jeg å få denne innen 2 år, pga aldersforskjell.
Tante Sofie # Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 Men at jeg i det hele tatt tenker på noe som involverer at jeg må FØDE igjen, det er i grunnen helt ufattelig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå