Gå til innhold

Hva mener dere med "hele natten"..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite komplimenterende spørsmål til innlegget under hvor det blir spurt om deres barn sover hele natten.

Min pode på 6 uker sover fra ca 00.30 til ca 06.30 før han vil ha seg en tår.

Vil dette regnes som "hele natten", eller sover barna deres da 10-12 timer sammenhengende?

Bare lurer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier hele natta hvis lillingen sover over 6 timer ;)

Varierer nok en del hva folk synes, men lat over 6 timer omtaler jeg som hele natta :)

Skrevet

Takk for svar :-)

Føles mye bedre å tenke at han sover "hele natten", når jeg bare har fått meg 5 timer søvn..;-)

Skrevet

Synes det er feil å si 6 timer jeg, når babyen din blir 10-12 mnd +, hvor lenge vil du at natten til ungen skal vare da? Jeg vil tro 10-14 timer er svaret ditt og det er jo også det som er en normal lenge på natt for et barn, så jeg mener at når man sier at ungen sover hele natten så mener man en normalt lang natt for et barn, altså ca 10-14 timer i strekk uten å våkne.

Skrevet

Hei,

ja jeg synes vel at natten bør være 10-12 timer for en litt større baby, men lurte bare litt- siden det var mange som sier at barna sover hele natten når de bare er noen uker gamle.

Det er vel mer hvordan man tar det enn hvordan man har det..;-)

Skrevet

Ja, tror nok mange med små babyer liker å si at deres babyer sover hele natten når det "bare" er 5-7 timer sammenhengende søvn (og det er mye det for en liten baby altså, ikke missforstå :-)) og så går mange andre rundt og tror de har mye mer pes enn andre fordi deres babyer tross alt våkner 2-5 ganger pr natt for å få pupp osv. Det normale er faktisk åamme hver annen til fjerde time døgnet rundt de første 4-6 mnd, og så litt sjeldenere når de får fast føde, evt med en lenger soveøkt på 4-5 timer om nattensom små og litt oftere våkning etter dette. Men lengden på natten burde telle som det samme for alle, altså ca 10-14 timer ;-)

Skrevet

Det er den lange soveøkten du nevner Alva, som er "natten" for meg. Og det blir mellom 2300 og 0500. Det er også i dette tidsrommet at jeg prøver nå å natt-avenne lillejenta. Men selfølgelig, det er jo natta for henne fra hun legger seg til hun står, og jeg vil jo, sikkert som alle andre, at jenta mi skal sove best mulig og helst ikke våkne så mange ganger.. :)

Men akkurat nå når vi holder på med denne nattavenningen blir "natten" i dette tidsrommet hvor vi prøver å få til minst mulig oppvåkninger.

Skrevet

Jeg synes også det blir feil å si at babyen sover over når de sover bare fra f.eks tolv til seks. Det er jo bare en liten del av ei natt for en baby det.

Her legges gutten min kl 1900 om kvelden og våkner vanligvis i tre-fire tiden for tiden. Han får litt pupp og sover videre til halv sju.

Jeg kan ikke si han sover over før nattpuppen forsvinner helt, dvs at han sover fra 1900 til 0630. DET er å sove over det - etter min mening.

Skrevet

Vil bare kommentere det bl.a Alva skriver om natten for en baby:o)

Sønnen vår blir 5 uker gammel i morgen, og hans natt er da slettes ikke fra 20.00 til 07.00 slik som storesøsterens natt er. Han er våken sent på kvelden (gjerne til elleve eller tolv), og våkner gjerne i sju, åtte-tiden om morgenen. Det har hendt at han har sovet fra 00.00 til 07.00.. Kaller dere da dette å sove hele natten?? Siden dere definerer det med den tiden babyen faktisk sover. =)

Selv bruker jeg sjeldent uttrykket "sover hele natten". Jeg forteller heller når babyen får mat og når han sover, så får folk kalle det det de vil.

Skrevet

De få gangene jenta mi sover fra 20 - 05, så syns jeg at det regnes som hele natten. Dagen starter ikke før 08 da

Skrevet

Ifl babybøkene og HS er "hele natten" minst 6 timer sammenhengende.

Dvs om babyen sover fra 21 til 03, så betegnes det som hele natten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...