Gå til innhold

tilbud om igangsetting.. skal -skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryktelig svnagerskapskløe, og får nå sannsynligvis tilbud om å sette igang. Er kun få dager fra termin,. men er usikker på om jeg tør å bli satt igang, samtidig som jeg jo ikke holder ut en dag til med denne kløen som forvandler meg til ei kjeftesmelle og sur og trøtt kjerring! Blir jo gal av å ikke sove noe, bare vrir meg dag og natt, og zyrtec virker ikke, ei heller klø salve. Har gått rimelig greit, men nå tror jkeg grensa er nådd altså! Noen tips? andre som har blitt satt igang med erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke blitt satt igang med piller ol. men ved at de tok vannet. Det gikk veldig fint, men jeg kan ikke si noe om andre metoder. Men jeg kan si noe om det å være veldig sliten når man føder. Selv om jeg også kjente en viss skepsis mtp å ikke la naturen gå sin gang er jeg veldig takknemlig for at jeg lyttet til det rådet jeg fikk. De pleier ikke å strø rundt seg med tilbud om dette...

Jeg burde egentlig takket ja tidligere, fikk tilbud uka før, men da sa jeg nei. Resultatet var at jeg var kjempe sliten og mistet trykketrangen og kreftene på slutten av fødselen - det er ingen god opplevelse det heller...

Skrevet

Jeg ble satt igang med modningspiller først en på morgenen som jeg ikke merket så mye av, så den andre på ettermiddagen hvor jeg fikk rier på kvelden og natta. Var redd for at jeg bare hadde falske rier som er en mulighet ved disse pillene, men morgenen etter var det faktisk 3 cm åpning -men slutt på riene. Derfor ble det satt igang drypp for å starte rier (de prøvde å ta vannet for å framprovosere ekte rier men de fikk det ikke til). Men det gikk greit å få rier med drypp. Etter 6 timer var det full åpning. Det kjedelige med dryppet er at du må overvåkes nøye og ha på CTG nesten hele tiden.Du blir svært lite mobil. Jeg hadde jo håpet å kunne være hjemme nesten til fødselen var i gang men slik ble det ikke. Lykke til !

Skrevet

Har du prøvd Polaramin? Det er den beste antihistamin mot kløe, jeg har allergi og bruker den! Helt super på meg, kan være verdt å prøve.

Skrevet

takk for alle svarene! Skal snakke med jordmor igjen imorgen, tror nok at jeg ender med å takke ja, i frykt for å bli fullstendig utslitt før fødselen setter igang! har jo en til hjemme som trenger meg hele døgnet! Så jeg får jo aldri hvile på dagen heller. Er snart helt tom for krefter. Takk takk igjen. Godt å høre fra folk som har prøvd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...