Gå til innhold

soving på dagtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 4 mnd som tydeligvis ikke liker å sove på dagtid , skriker seg i søvn såfremt vi ikke triller en tur. sovner selv på kvelden så den er grei. men som sagt så når hun viser tegn til at hun er trøtt så starter hun å skrike å sovner tilslutt i fanget mitt . problematisk å kunne legge henne fra meg , våkner som regel å starter å skrike. tydeligvis har vi kommet inn i en ond sirkel, men er det noen som har noen tips å komme med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn med tulla mi nå for tiden... Jeg lar henne ligge i vogga, og så går jeg bort til henne ganske ofte og gir henne tutten eller koser henne på kinnet. Jeg lar henne ikke sovne på fanget, for da kommer dere fort inn i en ond sirkel. De vil jo helst ligge på fanget, og man kan jo ikke sitte sånn hver gang ungen skal sove..

Og ja, hun sovner til slutt...

Skrevet

Har det sånn jeg og.Jenta mi er 4 mnd.Er ikke mange min om gangen hun sover på dagen.Hun strever for ikke å sovne.Hun tror vel hun kan gå glipp av noe.

Skrevet

Min tulle har vært sånn siden hun ble født...slitsomt. Nå er hun 5 mnd og sover kun i vogna, helst ute. Prøver å få lagt ho så fort jeg ser ho begynner å bli trøtt, blir ho overtrøtt er det ihvertfall hyling. Noen ganger sovner ho på vei ned i vogna, andre ganger er det nok med veldig lite rugging på vogna og andre ganger bare skriker ho på trass men må da trilles i søvn. Det blir iallefall bedre og bedre. Nå sover hun 3-4 ganger om dagen alt fra 30 min til 3 timer.

Skrevet

Vi hadde det slik en liten periode nå nylig (han er 4 1/2 mnd). Jeg snakka med helsesøster, og hun mente at jeg burde stå opp med han når han våkner i 6-tida, i stendefor å ta han opp i senga gi han mat der og kosesove til kl 9.. Når vi endra rytmen ble det mye lettere å få han til å sovne på dagtid uten grining!

Skrevet

Etter tips her inne: Jeg venter ikke til gutten min er trøtt, men legger han ikke senere enn 90 minutter etter han våknet sist. Da sovner han alltid greit. Men sover kun i vogna ute, han sovner ikke inne i vugga i stua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...