Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser så nitrist ut på håret, har lyst til å klippe, farge og stripe det, er det helt greit med farging/striping så lenge det blir gjort hos frisør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada :) du kan jo også stripe hjemme hvis du passer på å lufte godt (ikke stå på badet med lukket dør/ingen ventilasjon osv). Har både stripa og farga håret mitt, og i Svangerskapskalenderen av Siri Von Krogh/Cappelen/BIM står det:

"Å farge håret er helt i orden selv om du er gravid. De stoffene som brukes i dag, er ikke skadelige. Fordi håret også påvirkes av hormonene, reagerer ikke alle slik de pleier på hårfarge eller permanent. Men å sitte hos frisøren og bli stelt med er jo helt nydelig, så unn deg en tur!"

Samme sier jeg: Unn deg det! :D

Skrevet

Har lest at det ikke blir anbefalt å farge håret når du er gravid pga. kjemikaliene. Det trekker inn i huden og inn i blodet, som da går videre til fosteret. Hvilke skader som kan skje vet jeg ikke. Noen bryr seg ikke om det mens andre tar hensyn, så det er jo helt opp til deg :)

Skrevet

Jeg har farvet håret og stripet det tre ganger siden jeg ble gravid, og jeg har en liten, frisk krabat i magen:-) Ingenting å bekymre seg over. Tror det er mange misforståelser rundt dette med hårfarving.

Skrevet

Jeg tror dette med at det er skadelig å farge håret er mye gammel informasjon. Før var det ofte ammoniak i hårfargene, men det er det ikke nå lenger. De fleste er vel helt uten det tror jeg:)

Tror ikke det er mange frisører idag som sier at man ikke kan farge håret når man er gravid..

Farget håret på lørdag jeg, og det ble akkurat som det pleier å bli:) Itte no problem!;)

Skrevet

Var hos frisøren i dag,herlig me ny klipt å nyfarga hår,jeg spurte først,for jeg har også hørt dette,men hun sa att det var ikke farlig i d hele tatt,hun hadde selv arget håret å stått i farge hver dag når hun var gravid,og hun har en kjempefrisk gutt....gå til frisøren å nyt det,de gjorde jeg,herlig....

Skrevet

Som flere av de andre har jeg også lest dette med at man ikke skal farge håret mens man går gravid pga. kjemikaler. Men i dag finnes det jo så mange typer hårfarger, noen er til og med miljøvennlige (henna farger f.eks).

Jeg har funnet ut at jeg kommer til å farge håret hos frisør selv om jeg er gravid, og til og med har slitt for å bli gravid. Jeg har farget håret i mange år, så er det skadelige kjemikaleier i hår farge har kroppen min allerede blitt utsatt for dette mange ganger i årenes løp. Det går jo ann å be frisøren velge en "snillere" hår farge akkurat nå...

Jeg har lest et råd, som jeg velger å følge: Det er en lang liste over ting gravide i dag MÅ holde seg borte i fra pga. at det KAN være skadelig. En god tommefinger regel er da, har du ikke prøvd det før du ble gravid, er ikke dette rett tidspunkt å eksperimentere med nye ting. Og bruk sunn fornuft.

Skrevet

Får bare kopiere inn svaret jeg skrev på gårsdagens innlegg om dette temaet da: (tydelig at det er forskjellige meninger om dette hos fagfolk!)

Leste nettopp i siste nummer av Gravid at man bør holde seg unna hårfarger som inneholder et stoff som heter Resorcinol. Dette er et av de mest brukte stoffene i hårfarge og står på EUs liste over stoffer med dokumentert hormonforstyrrende effekt. Står at dette kan påvirke kjønnsutviklingen og fruktbarheten og at man bør unngå å farge håret om man kan.. Sukk, jeg er i 6. måned og har gjort det hver 5. uke jeg da..

Skrevet

Jeg tror ikke det er sååå skadelig som folk skal ha det til..alt er jo farlig nå om dagen..og HVERTFALL for oss gravide;) hehe..men som det ble nevnt tidligere her, hun frisøren som fikk et helt frisk gutt; hun står jo i den lukta hver dag!? Da kan det vel ikke være farlig for oss andre å farge håret 1-2 ganger i løpet av sv.skapet....?:)

Skrevet

Sannsynligvis ikke. Men når vi farger håret har vi fargen i direkte kontakt med huden. Det har ikke frisøren. Jeg farger håret selv (er altfor grå naturlig), og det er jo ikke så lenge fargen er i. Har forresten ikke merket at "alle" farger er uten ammoniakk, det stemmer iallfall ikke hos min frisør!

Skrevet

Vel, om barnet er friskt ved fødsel vet man jo ikke hva som skjer senere i livet. Og siden det er snakk om hormonfrstyrrende effekter kan det vel ha innvirkning på fuktbarheten til barnet senere i livet da. Jeg kommer ihvertfall til å gå grundig til verks for å lete opp fakta om dette før neste hårfarging.. for jeg er avhengig av farging nå (egentlig ganske lys men farger håret mørkt). Lite pent med veldig skille også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...