rulta Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hei. Lurer litt på hvor lenge 2 åringen deres pleier å leke alene... Vi har ei jente som ble 2 år i januar og leker hun alene 15-20 min er det bra til å være henne.. Hun har det siste halve året gått fulltid i barnehage, men nå er jeg gått ut i permisjon siden nr 2 er rett rundt hjørnet, og da har jeg henne mer hjemme. Men føler meg veldig sliten mange ganger. Hun skal ha meg med hele tiden og hun skal bæres og leses for. Får hun nei blir det et rama skrik uten like.. Vi har i lenger tid prøvd å være veldig beviste på at hun må lære seg å vente og at ikke mamma og pappa kan være med hele tiden, med tanke på at hun snart får søsken.. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det skal gå når nr 2 kommer.. Noen som har opplevd det samme? Og hvor lenge pleier barna deres å kunne leke selv? Håper på flere svar ;-)
77-modell Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Har en på 2 år og 4 måneder, og venter en til i mars. Jeg er også opptatt av at hun skal lære seg å leke alene, selv om mamma og pappa selvfølgelig leker med henne også. Det varierer veldig hvor lenge hun leker alene om gangen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Og noen ganger skal hun bare ha meg (det er som regel mamma ) sittende ved siden av, mens andre ganger må jeg være mer aktiv. Det kommer veldig ann på hva hun holder på med. Leker hun med dokka si, kan hun holde på alene, men hvis hun tegner, vil hun gjerne ha med mamma eller papppa. Siden jeg venter nr. 2 nå, så er det litt opp og ned hvor mye overskudd jeg har til å leke og herje når hun har kommet fra barnehagen (hun er der full tid selv om jeg er hjemme). Jeg har sluttet helt å bære henne, og det har hun akseptert nå. Hun har også skjønt at enkelte ting må hun spørre om pappa kan gjøre, da mamma ikke orker/får vondt. Vet ikke om det var helt svar på det du lurte på, men sånn er min erfaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå