Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Nå har jeg diskutert tredeling av permisjonen med noen veldig sinte og barnløse jenter som åpenbart mener at all diskriminering de møter i arbeidslivet er et resultat av at kvinner er for lenge borte fra jobben i forbindelse med fødsel og menn for lite. Enhver kvinne som ikke deler permisjonen likt med pappaen er visst egoister, uansett hva pappaen ønsker. Enhver henvisning til amming, fødsel og graviditet ble avvist som gammeldags og konservativ biologisk determinisme som selvsagt undertrykket dem ytterligere. Må innrømme at jeg i det stille ønsket at de i fremtiden vil få et par skikkelig slitsomme graviditeter, kolikkbarn som ikke sover hele natten før de er minst ett år, samt en opplevelse av kraftig morsbinding og stor glede av amming som gjør at de gråter av savn, utmattelse og brystspreng når de sitter på jobben fem og en halv måned etter fødsel.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Det er visst meg det. Takk for hyggelige ord.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 uansett hvordan man ser på det er jo en valgfri fordeling det beste. Hvorfor skal "andre" bestemme hvor lang tid foreldrene skal ha med barna. At de velger seg menn som må presses til permisjon får være deres problem.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Enig med HI. Jeg ammet i nærmere 17 mnd. Skulle jeg hatt brystspreng eller sittet å pumpe på et så uhygenisk sted som toalettet på jobb i over ett år da? Dette er så lite gjennomtenkt, men bare se. Det kommer til å bli innført og tredd nedover huene på oss! Jævla politikersvin som tror at alt tullet de finner på, er så bra! Huff. Selv er de jo ferdige med barn eller så stygge at de aldri kommer til å finne seg en make og lage barn med. Ja da. Usakelig argument, men dog ikke så langt fra sannheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå