Gå til innhold

Hvordan finne ei venninne som også er småbarnsmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finne ei venninne?

Allerede tidlig i svangerskapet skjønnte jeg at det kom til å bli vanskelig å holde kontakten med fest-vennene mine som jeg hadde brukt mest tid på de siste åra. Det viste seg å stemme godt, vi treffes omtrent aldri.

Nå som ungen min er blitt et halvt år har jeg skjønt at jeg savner og trenger ei venninne i noenlunde samme situasjon som meg.

Siden jeg er midt i 30 åra synes jeg ikke det er så lett å få venninner lengere. Og hvor skal jeg eventuellt treffe noen når jeg er hjemme med ungen, ikke har kontakt med et arbeidssted eller går på skole?

Så nå har jeg tenkt at jeg kanskje kan søke etter ei venninne på nettet. Har dere tips til nettsted hvor småbarnsmødre kan komme i kontakt med likesinnede?

Er det noen av dere som har vært i samme situasjon, og brukt nettet som treffsted?

Jeg bor i oslo.

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis pleier helsestasjonen å sette opp barselgrupper, men det er vel ikke tilfelle i din bydel...? Er det ikke noen DIB- treff for din fødselsmåned? Hør evt. med helsestasjonen din. Alternativ kan være å melde seg på babysang, babysvømming eller andre aktiviteter. Jeg bodde på Grunerløkka da jeg gikk hjemme med mitt første barn. der var det et hav av sjanse å møte likesinnede. Gjennom barselgruppe, treff på helsestasjonen, treningssenter, babysvømming osv. Nesten for mye av det gode....

Skrevet

Samme problemet her. Kunne vært interessert i å treffes, men vi bor langt fra hverandre så det går ikke.. Arendal her.. Jeg har fått meg to nye venninner gjennom barselgruppa. Vi skal søke inn ungene våre i samme barnehage og ene er faktisk naboen min også! Og så er vi litt barnevakt for hverandres innimellom, så vi har slått mange fluer i en smekk!

Kanskje du skal hive deg på et DIB-treff? Du finner info i menyen til venstre her..

Skrevet

Da bor vi i samme område hehe.

Saken er at det er barselgrupper på helsestasjonen, og jeg er med i ei gruppe. Vi er alltid mange som møter opp hver gang, 7-8 stk. Jeg er ikke noe flokkdyr for å være ærlig, og finner meg ikke helt til rette i gruppa. jentene er koselige de, for alle del. men vi er alltid så mange når vi møtes, vi drar på cafe og har et rimelig kaotisk treff. Så sånn som du sier, det er faktisk litt for mye av det gode...

Skrevet

Det har jeg også lurt på:)

Jeg har venninner, men ikke med små barn - og som bor i nærheten.

Jeg er 33 år og bor i Oslo. Har en gutt på 3 mnd. Jeg er også med i en barselgruppe, men synes ikke kjemien mellom oss er helt på topp - men uannsett er det ok å ha noen som er i samme situasjon og å finn på ting sammen med.

Jeg synes, i likhet med deg, at det hadde vært kjekt med en venninne i samme situasjon.

Du kan jo sende meg en melding hvis du vil? :) Kanskje vi finner tonen?

- hadde vært koselig:) Er jo verdt et forsøk:)

Eller så kan det jo hende at disse nettsjekkestedene har forum for småbarnsforeldre???

Skrevet

Jeg signerer dere to - fant ikke kjemien med noen i barselgruppa, og har ingen venninner med små barn. Hadde vært koselig å lage et mini-treff for oss i 30-åra i Oslo kanskje? Bor selv på Lambertseter, er 31 år.

Skrevet

heia nurkharankommet, takk for svar og hyggelig initiativ.

jeg har sendt deg ei melding.

Skrevet

godt å høre at det er flere som har det som meg he he.

jeg kan godt være med på et mini treff he. jeg bor ved st hanshaugen, på kiellands plass.

Skrevet

Anonym 13.50:

Bor du i samme område som meg eller som HI?? Barselgruppe jeg er med i er vi bare fire mammaer med fire gutter. Hadde vi vært fler tror jeg ikke jeg heller hadde likt det særlig, uff for et mas det måtte vært!!

Hilsen arendalitten..

Skrevet

Arendalitten mente ikke å være anonym nå..... :)

Skrevet

jeg mente å si at jeg bor i samme område som hun som bodde på grunerløkka i oslo.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

heia du som er 31 år og bor på lambertseter. Har du lyst å sende meg ei melding? Hilsen meg som startet denne lenken.

Skrevet

Hei. Jeg føler meg også litt alene... og er i midten av 30-åra. Men "minitreffet" blir kanskje litt stort om jeg også melder min interesse..? :-). Bor forresten litt utenfor byen, men er forholdsvis mobil.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

det er ikke sikkert vi blir så mange. hvor bor du, forresten? Send meg gjerne ei melding om du har lyst.

Skrevet

Hei!

Jeg er også veldig interessert i å få noen nye venninner i nærområdet. Selv om jeg snart er 33 år, er det nesten ingen jeg kjenner som har fått barn. Jeg bor 5 minutter fra Grünerløkka. Min jente er nesten 6 mnd. Send meg gjerne en privat melding.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Heia skilynet, jeg har sendt deg ei melding.

Skrevet

Du kan jo prøve på DinBaby. Det er jo mange fra DiB som går over dit etter fødsel.

Skrevet

Dra på dib treff... dra på treff helsestasjon pleier å arrangere..

Jeg har like mye kontakt og besøk av vennene mine sellom vi har fått barn.. å fått flere venner med barn..

Skrevet

Hei september 2007. Har sendt deg en melding. Det er jeg som skrev at jeg bor litt utenfor byen.

Skrevet

HEI!!

je heller synes det er vanskelig å få venner her je bor. vi er innflyttere og bor i Gran kommune, på hadeland.

vi har nettop begynnt på babysang og er i barselgruppe. men håper vi får mer kontakt med noen av de andre mødrene der. prinsessa mi er snart 4mnd. så det har ikke vært så mange "treff" enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...