Gå til innhold

Gud å provesert jeg ble...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om å være trangsynt da... Hadde time hos helsesøster til vektkontroll ille jeg ta med tullemor,siden jeg var der ville jeg høre om det var vanlig å få mindre melkeproduksjon hvis man var sliten og litt deppa,helsesøster kikker på meg å sier " Det er bare tull at noen mødre "mister" melka eller ikke har nok melk til babyene sine, dagens foreldre er altfor opptatt av seg selv og sine behov,før i tiden kunne en mor amme 8-12 stykker,det var ingen som ikke hadde nok melk da" Jeg ble helt satt ut og klarte ikke si ett pip,jeg og sambo bare så på hverandre,sa ok og gikk. Fikk skikkelig vondt i magen,tenkte på ei av mine nærmeste venninner som gråt fordi hun ikke kunne amme barnet sitt... Sånne helsesøstere skulle det ikke finnes,snakk om å trykke nybakte mødre i søla a... Måtte bare få ut litt aggresjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det fins sånne kjerringer rundt om..

er bare å ikke høre på dem,om du er bekymra snakk med en annen helsesøster eller ring sykehuset og be om å få snakke med noen der.

makan til hespetre ..

Gjest irismor
Skrevet

Hørtes ut som den megga :-(

Godt vår helsesøster ikke er av det slaget.

Skrevet

Ikke bra i det hele tatt, og bra du reagerer som du gjør.

Hører jo ofte helsesøstre snakke om hvordan mødre har forandret seg og mange rapportere om at vi har blitt mer egosistiske og vil at barna skal passe inn i vårt liv raskt etter fødsel. Ikke ment mot deg, men av og til lurer jeg på om det er noe i det? Hvorfor får så mange det inntrykket?

Skrevet

Kjip ting å si, men jeg tror hun har rett i at mange har for lite kunnskap om amming og gir opp for lett.

Skrevet

Tullekjerring. Kjenner ei som måtte gi begge ungene sine kumelk fordi hun selv ikke hadde morsmelk til barna sine. Og si at alle hadde morsmelk før i tiden er tull og fanteri. Mange barn vokste opp på melk fra kua, de hadde ikke annet valg hvis ungen skulle få mat. Og jeg kan sikkert finne flere damer som også prøvde å amme men som aldri fikk melk.

Skrevet

Jeg blir også vanvittig provosert ove utsagnet at man "ikke kan miste melka"... Vel.. Skulle gjerne visst hva jeg gjorde galt som gjorde at det ikke var melk igjen hos meg da snuppa nærmet seg 8 mnd... Hadde heller ikke nok melk da hun var 4 mnd, føler selv at jeg prøvde det meste, uten at det hjalp nok.

Min mor og min mormor sier i grunn det samme. De hadde heller ikke nok melk lenge nok. Men ammet sine barn mellom 5-6-7 mnd før det var tomt..

Skrevet

Og hun jeg snakker om her er over 80 år og har barn som er over 50. Den tiden var det ikke mme.

Skrevet

erteposen

Ja,jeg er vel litt enig med deg,ser jo at babyene nesten skal bli 6 år rett etter de er født,men tror det er at vi har en mye mer stressende hverdag enn de hadde før i tiden,tror ikke vi helt har lært hvordan vi helt skal ha en rolig og avbalanserte dager når vi har spebarn,dårlig vane er vond og vende...

Skrevet

Huff, for en trangsynt helsesøster :(

Jeg tror faktisk jeg ville tatt det opp med arbeidsgiveren hennes, for bare tenk så mye skade hun kan gjøre hvis hun sier sånt til ei nybakt mor med depresjoner som virkelig sliter med amminga!

Det siste man trenger å høre da er at det er ens egen feil og at man er alt for egoistisk. Tridde helsesøstre skulle komme med råd og veiledning jeg, ikke å dømme folk og å komme med uttalelser som er SÅ langt utpå jordet....

Skrevet

For ei ...... HS! De skal være der for å hjelpe oss, og skal ikke tråkke oss enda lengre ned når vi trenger hjelp. De skal være fagpersoner, men av denne der HS lyser det jo bare av manglende fagkunnskap og fordommer. Blir så irritert at...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...