Sharlis Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Var på rutine sjekk på sykehuset, de skulle prøve å finne fosterlyden..men hørte kunn mitt hjertet,som slo utrolig fort..så trodde først at det var fosteret sitt hjertet. Så jeg ble sendt inn til UL, og da fikk jeg se mitt lille under:):) Hjertet slo fint,og alt så kjempe bra ut. Vi vet nesten med sikkerhet om det er gutt eller jente nå Så dette var min fjerde ultralyd frem til nå, og neste ul blir om 3 uker(ordinære ultralyden) Gleder meg til det nå, nå som jeg vet at den lillen i magen har det bra og vokser:) Målte symfysen, og den lå på 16 cm:) Ha en fin dag alle sammen:)
Silje`mor Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Så koselig:) Er så utrolig deilig å se det lille underet i magen:)
Sharlis Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Det er kjempe godt:) Blir aldri lei av å se jeg nei..men får jo sett masse fremover jeg, har ca 10 ultralyder frem til fødselen:) Ååhhh!!!:):)Er så glad!!
lykkeligmspire Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Du tr ik svare,men hvorfor 10 UL igjen til fødsel? ble bare nysgjerrig!
Sharlis Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 lykkeligmspire: Hei:) Fordi at jeg har vært igjennom en dødfødsel i uke 25(krybbedød i mors liv) og avslutta svangerskap i uke 13(på grunn av verste tilfelle av ryggmargsbrokk, ikke forenelig med liv utenfor magen) Pluss at jeg har to livmor og to innganger(altså en inngang i utgangspunktet som har en skillevegg) Så det er fare for at jeg kan få en for tidlig fødsel,så de må følge meg opp ganske tett i forhold til mormunnen.
Glad tobarnsmamma Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Sikker et virkelig dumt spørsmål; men hva er egentlig symfyse??
Sharlis Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 :-) Lykkeliten: Hei:) Symfysen er målet fra skambenet(beinet som er der "musa" er) opp til enden av livmoren. Grei forklaring?:)
dalldiri Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 kan du førtell meg kor mu Ul å lege tima nån har! e 13+5. har hatt en lege time sians æ vart gravid å sett å venta på UL timen som e imella uke17-20. har jo fått beskjed om å bare komme vist de va nå æ lurte på å sånt så. men e de førskjelli sørpå en i nord da kansje eller!? hehe... hørest vel teit ut nu men.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Om du leser litt opp i innlegget så ser du at det innimellom er spesielle hensyn som gjør at enkelte får flere ultralyder. Ellers er det en ordinær ultralyd i uke 17-20 (som gjelder for alle i hele landet) som sykehuset innkaller til etter du har søkt fødeplass. Som du selv sier, skulle det være noe så får man heller ta en ekstra tur til legen osv.. Ellers er det en trend å selv betale for tidlige utralyder hos private aktører.. For utålmodige sjeler som undertegnede for eksempel.. hehe.. Også er det igjen de som har leger med UL apparat som får oftere osv osv.. men en Ul er lissom standarden og det man har krav på fra det offentlige dersom alt er bra i svangerskapet. Det var mye skriv om lite.. hehe.. bør kanskje legge meg nå ja!
Sharlis Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2008 dalldiri: Hei:) Desverre så er det slik at førstegangs gravide ikke får så mye oppfølging. Ultralyden er mellom uke 16-20.. Før dette så har du vel timer til fastlege eller jordmor, om du ønsker jordmor så er dette en ting du må varsle ifra til legen din selv. Om det er noe arvelig i slekta deres som f.eks: Ryggmargsbrokk osv..så får du ekstra ultralyd. Men er alt bra, så er det ingen grunn til å få ultralyd. Snakk med legen din,så får du svar på alt..alle legetimene dine uansett grunn,er gratis.. Så må utnytte deg av det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå