semma Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Vi er en småbarnsfamilie som lever på èn hovedinntekt og èn deltids"inntekt". Handler ofte på Lidl og ser at vi får enormt for pengen der - til f.eks sammenligning med Meny. Eneste vi handler andre steder er ferskvare av kjøtt og fisk. Bleiene er jo også superbilliger der og kjempebra i våre øyne. ;o) ...Har fostått at mange synes det er litt "flaut" å handle der. Hvorfor det??
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg vet at Lidl har en del dårlige arbeidsvilkår for de ansatte... blant annet arbeidstider og lønn, og at mange derfor "boikotter" kjeden. Vet at broren min boikotter de av en helt annen årsak, som har med selve vareutvalget og importen å gjøre. Men selv har jeg ikke satt meg så veldig inn i det... Må vel være opp til hver enkelt hvor de vil handle.... men tenker også at det er mer rettferdig å sammenligne kjeden med rimi/rema/kiwi osv enn med meny.....
sorlandet Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Vi handler ikke på Lidl, men det er fordi nærmeste Lidl ligger 30 min unna, og det ligger både Kiwi og Rema1000 i nærheten av der vi bor - så handler heller der. Hvis vi har glemt noe, og må kjapt på butikken handler vi på Spar, som ligger 2 min unna. Men de mangler ofte mye, så er ikke så glad i den butikken. Er mest glad i Meny og Ica Maxi, men blir ofte veldig dyrt å handle der.... Men synes ikke det er flaut å handle på Lidl. Hadde nok handlet mye der dersom det hadde vært en i nærheten:)
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Vell kjenner en som har jobbet der og han sluttet ganske kjapt hvor det var veldig dårlig behandling av ansatte og veldig velsig strengt!! Men det er jo ingen grunn for ¨å ikke handle der sånn sett.. men hadde lidl lagt her ved siden av meg hadde eg nok gått der.. beliggenhet er nok det viktigste for meg. ligger en rema 1000 og en safari nærmt og der får jeg alt jeg trenger. Lidl har jo lagt helt om stilen og tar inn masse norske varer til nesten halve prisen av det man finner på andre butikker
Tante Bassa Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Grunnen til at jeg ikke handler på Lidl er ikke fordi det er flaut, men pga utrolig sur betjening. Et lite smil hadde gjort seg, og en hyggelig tone når man spør om hjelp. Er sikkert ikke sånn overalt, men de er så utrolig lite hyggelige og hjelpsomme i min nermeste Lidl butikk.
TussiLussi Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Vi har en god Lidl butikk i vårt nærmiljø - koselig og oppdatert betjenning, alltid ryddig i hyller og frisk grønnsaksavdeling. Dette gjør at jeg mer enn gjerne handler der - men jeg må tilstå at jeg holder meg mest til norske " kjente" merker og lar de mer ukjente tyske merkene stå ifred selv om de er billigest..... Men norske merker som Toro, Tine, GIlde mm. er jo billigere der enn i den "kjedelige" og mer rotete ICA butikken ved siden av......
Lurvehette Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Vi handler ganske mye på Lidl. Brød er jo kjempe billig der, melka er noe billigere, men det er rett og slett grønnsakene jeg går dit for. Lidl ligger veldig ok til her i byen, så det er ikke mer pes å gå dit enn andre steder. Og så har de jo den gode kaffi desserten der:) men handler stort sett det som er norsk da, av melkeprodukt. Kjøtt og fisk kjøper jeg ikke der. Men de har kjempe masse artige non food produkter. Må alltid på Lidl minst en gang i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå