Gå til innhold

Erfaringer med angelsound doppler til hjemmebruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yes! Jeg kjøpte meg en slik doppler på E-bay og er kjempefornøyd! :) :)

Jeg er i 17. uke og har ikke kjent noe liv ennå, og merker strengt tatt veldig lite av graviditeten, så jeg synes det er kjempedeilig å da kunne høre på hjertet til det lille mirakelet inni mellom. Er bare kjempeglad for at jeg kjøpte det! :)

NB! Husk å bruk krem. Jeg bruker vanlig glidekrem og det fungerer veldig bra.

Skrevet

Sambo kjøpte den på nettet fra E- bay ja. Synes det var så søtt av han, siden jeg ikke syntes han hadde engasjert seg så veldig.

Hørte med den første gang i uke 14, men hørte enda bedre da vi begynte å ha babyolje på. Noen her inne på BIM som sa det var bra, men du "et stort lite mirakel", vet du noe om at det ikke er bra å ha på babyolje? Var nemlig noen her inne som skrev at man ikke skulle ha det. Hvorfor vet jeg ikke.

Tør ikke bruke den så mye da, siden noen jo mener det ikke er bra. Men de fleste som jeg har hørt bruke den sier at den er helt grei å bruke. Men jeg blir jo litt slik skremt av alt jeg hører jeg da.

Men iallefall: Jeg hører veldig godt med den. Er i uke 25 nå, og har kjent liv siden uke 18, men av og til er det så stille der inne at jeg blir kjempe redd, så da tar jeg doppleren frem og hører. Leter bittelitt, før jeg finner lyden, og når jeg hører den blir jeg veldig beroliget.

Skrevet

Ja den er fra ebay. Regner med jeg får den når jeg er ca 12-13 uker på vei. Må sikkert vente litt med å få høre noe. Det er sikkert både pos og neg med en sånn, beroligende hvis man hører hjertelyd, men sikkert enda mer stressende hvis man ikke hører.

Jeg valgte å kjøpe en fordi jeg merker overhodet ikke at jeg er gravid. Utenom hodepine, men det kan man jo ha uansett :)

Skrevet

hei. jeg sniker meg inn her og spør jeg. hvor mye koster en sånn doppler og hvor får man tak i det hen??

Skrevet

Du bestiller den på E-bay, søk på ordet "angelsound". Jeg betalte ca kr 230,- og det er inkludert frakt! :)

Skrevet

Har ikke hørt noe om at det ikke skal være bra å bruke babyolje...? Jeg bare bruker glidekrem siden det ligner mest på det som jordmora bruker når hun lytter på hjertet.

Tror nok ikke babyen tar noe skade av å bruke den av og til. Jeg leste en plass om noen som hadde fortalt jordmora sin at de hadde en slik doppler, og det hadde ikke jordmora sagt noe på. Regner med hun hadde sagt noe dersom det ikke hadde vært bra! :)

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Da er det sikkert greit å bruke babyolje. De som skrev at en ikke skulle bruke det mente kanskje at en ikke hørte noe med det.

Har ikke prøvd med glidekrem. Kanskje man hører enda bedre med det? Må isåfall kjøpe det på apoteket, eller går det an å få kjøpt det andre steder?

Godt å høre det da at hun jordmora ikke hadde sagt noe på det til hun som hadde fortalt hun brukte slik doppler. Hun ville vel sagt det om det var farlig.

Det er skikkelig betryggende egentlig å bruke den litt. Nå har jeg vært veldig heldig og hørt hver gang jeg har lagt den på. Men jeg har som en "regel" for meg selv at jeg skal uansett dra til jordmor og høre på lyden hvis jeg ikke hører med doppleren, og også hvis jeg hører, men likevel ikke kjenner noe spark på en dag.

Har nå kommet til uke 25 da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...