Gå til innhold

hm litt vanskelig valg her... hjelp meg litt da jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har lyst og gifte oss snart... men vi har også lyst til å få en bror eller søster til mathias.. vil ikke ha så stor aldersforskjell på dem... men hva skal vi gjøre først?? ingen av oss her har noe logisk svar... noen som kan hjelpe oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du utsetter giftingen altfor lenge er det jo større fare for at det ikke blir noe av....VI hadde tenkt å gifte oss etter vi fikk nr.1 - men utsatte det av ulike grunner....nå har vi vært forlovet i 13 år:):):)

Skrevet

Hvor gammel er Mathias da? Når hadde dere tenkt å få en til? Gjør som oss, vi skal gifte oss i oktober, og har tenkt å begynne å prøve i juli/august. Litt dumt med tanke på at hvis det klaffer i august så blir jeg antagelig kvalm i bryllupet... men har lyst på barn til neste sommer og da blir det litt sent å begynne å prøve i oktober i tilfelle det ikke klaffer med en gang. :) Vi bestemte oss nå for et par uker siden og er såvidt i gang med planleggingen. Fremdeles mulig å få lokaler til høsten. Lykke til!

Skrevet

Kan dere ikke gjøre begge deler?

Selv om du blir gravid umiddelbart rekker dere fint å gifte dere før du blir veldig stor, om det er det du er redd for.

Eneste jeg ikke vil anbefale er å satse på bryllup rett etter fødsel. Det blir bare styr.

Skrevet

Regner med at du ikke vil gifte deg med kul på magen? Det er jo enkelt å gifte seg da, men vil dere ha stor fest tar det litt mer tid og planlegging.

Jeg hadde nok prioritert å få et barn til om det er ønsket, foran et stort bryllup som tar tid og krefter å planlegge. Heller gjort det enkelt om jeg ville gifte meg med en gang. Dere er jo mer "gift" en et gift par uten barn kan være siden dere aldri vil slippe unna hverandre selv om dere skillte lag. Det er litt skummelt å tenke på:)

Et alternativ er å gifte dere enkelt og så får det heller ikke gjøre noe om kulen er på magen, og så ta en kjempe stor vennefest når den tid kommer.

Skrevet

han er jo ikke mer enn 6,5 mnd da he he.. vil ikke ha spess mer enn to år i mellom dem.. da har dem liksom så mye glede av hverandre når dem vokser opp.. men nå skal det sies at jeg er ikke den som blir velidg fort gravid. med mathias nå gikk jeg uten noen form for prevansjon i 3,5 år før jeg ble gravid.....

Skrevet

hadde tenkt på vanlig bryllup med familie og noe venner.. vi blir i så fall over 100 stk.. jeg har veldig stor familie så det kommer til å ta tid og planlegge.. vil vel helst ikke gå gravid for jeg var veldig dårlig nesten hele svangerskapet nå og vil liksom ikke risikere og være det da... uff blir helt rar av all denne tenkinga jeg..

Skrevet

Jeg gikk uten prevensjon (hvorfor heter det å GÅ uten prevensjon) i fem år før vi fikk førstemann, og da han var 1 år var jeg gravid på nytt. Nå tørr jeg ikke "hoppe" uten fordi det ville passe litt dårlig... En vet aldri når det klaffer.

Skrevet

Gutten min er født i mars og i juli året etter gifta me oss også er nr 2 født i juni året etter, så det er 2år og nesten 3mnd mellom dei. Heilt perfekt meiner eg, me ville ha 2-3år mellom dei, og sida me bruka lang tid på nr 1 så var det jo ingen garanti i det heile tatt om det kom til å klaffe med ein gong el ikkje.

Så eg hadde sagt, gift deg nå og start laging av baby rett etterpå!!!

Skrevet

likte ideen din mammsen..... da må jeg ta en prat med gubben:):)

Skrevet

Siden førstemann ikke er så gammel så hiv dere rundt og planlegg et bryllup nå. Det trenger ikke å være på sommeren heller. Var i det mest romantiske bryllupet ever en nyttårsaften. Forstår at du tenker litt mer på det med nestemann siden førstemann tok litt tid:)

Skrevet

Har litt samme dilemma her...men blir nok baby først tror jeg siden snuppa er 3 år! Og jeg absolutt vil ha juni/juli/august bryllup, og det ikke blir nå i sommer! Så da blir det prøving i sommer og evt bryllup om TO år( ojojoj, det ble jo helt annerledes når jeg skrev det??? Uff, to år er jo lenge da! men blir det baby på vei ,så går jo de to årene rimelig fort:) )

Skrevet

jeg har faktisk vurdert nyttårs aften.. må jo være kjempe koselig... ååå får helt dilla nå.. gubben er hjemme om en time så da skal det diskuteres

Skrevet

Det var vakkert:) Fakkler og lys overalt...intimt og koselig:) Helt topp!!

Skrevet

Vi gifta oss da mini var 2 måneder gammel. Det gikk helt fint. Det meste var planlagt på forhånd: mat, lokale, invitasjoner, økonomi. Hadde barnedåp og bryllup i samme slengen. Veldig praktisk :-) Hadde barnevakt til mini under middagen. Mini var med, men noen andre ga han mat og passet på at han hadde det fint. Synes det hele var en nydelig opplevelse uten noen form for stress. Hadde ca 65 gjester. I tillegg var dette helgen før jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...