Flættfrid har to prinsesser Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Vesla har lltid sovet 2 x 4 timers lurer på dagen, + ett par små på kvelden, nå sover hun maks to timer av gangen og nesten ikke på kvelden. og på natten kan vi stille klokken etter henne for hun våkner hver 3 time. Har masse melk, men kan det hende at hun vil ha mer, noen med erfaring og hvordan ser ders dag ut?
Vårenzia Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 vi har ikke helt fått inn rytmen ennå vi. Men minst en 3 - 4 timer dupp på dagen og noen små - eller to lange omv i står opp tidlig(7 - 8) Hun sovner rundt 21 på kvelden og sover i alt fra tre til åtte timer. våkner og vil ha pupp før hun sover videre.
Ezmeralda Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Min sover stort sett fra 23:30 om kvelden til 8:30, noen ganger i strekk, noen ganger med en amming. Våken Dagtid sover han vel ca 2x2 timer og bortimot 2 timer på kvelden. Fikk tips av helsesøster om å amme hver annen time på dagtid for at han skal sove så lenge som mulig i strekk om natten. Det har fungert ganske bra for oss.
Flættfrid har to prinsesser Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 ja har hørt flere si det der om amming ofte på dagen, men vårtproblem blir da at hun bli veldig mett og urolig og gulper mye.... Men har også hørt at 3,5 mnd da vokser de mye. Hiun var 2,8 og 46 cm ved fødsel og nå er hun 6 kg og 61 cm så hun har vokst mye!!!! bare lurer på om det blir dags med grøt når hun har rundet 4 mnd. Kanksje melken ikke ligger like tungt i magen som hun vil...
petite fleur Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Gutten min får bare mme (han nektet plutselig å ta pupp) og spiser 120 ml hver 3. time. Unntaket er om morgenen, da er han ekstra sulten og spiser 180 ml. Men så sover han også 11-12 timer i strekk da ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Lillegutt er 4 mnd, men har ikke forandret mye på spise-/soverutiner fra han var 3,mnd:o) Han sover fra kl 20 til ca kl 0730. Så tar han en lur på en halvtime i 10 tiden, og en lengre på opptil 1 1/2- 2t i 1230-tiden. Og om ettermiddagen sover han en el to KORTE dubber. Får mat 5-6gnr i døgnet, siste måltidet er pupp+mme. Ellers ammer jeg. Prøvde m grøt forrige uke, kun prøvesmaking, men lurer på om han fikk mer magevondt av det. Så vi drøyer litt til før vi forsøker igjen. Får vesla di bare mm? Hs sa til oss at dersom babyen får mme også, anbefales det å erstatte noe av dette m grøt ved 4mnd alder. Du kan jo uansett prøve m grøt når hun blir 4mnd, så ser du om hun er mer fornøyd. Men mange små våkner om natta til de er maaange mndr:o)
Flættfrid har to prinsesser Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 jeg ammer henne bare.. det gjørikke noe i og for seg å være våken på natten å amme, og jeg vil ikke begynne med grøt fordi at hun skal sove lenger, men for hnnes del er det jo også greit å få lengre sove økter, og jeg merker at de er blitt kortere nå når hun har blitt eldre og krever mer. Førstemann hadde jeg lite melk på kveldene, men var så redd for å begynne med tillegg og grøt bare fordi man blir foret med at man skal fullamme til de blir 6 mnd, og lovte meg selv at med neste skal jeg IKKE være sånn. Uansett, første sove hele natten igjennom, selv om hun var sulten. Er litt redd for å begynne med grøt til vesla, fordi hun har veldig sart mage, kan nesten ikke spise noe selv før hun reagerer, men vi får se.. har tenkt å starte med avocado for å se, den er veldig mild..men det er i hvertfall 14 dager til, jeg har melk i massevis foreløpig, var bare usikker på om hun kanksje ikke ble så mett i magen selv om hun vlir full av mm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå