Gå til innhold

Dere flinke husmødre:)))) Hvordan steker man

Anbefalte innlegg

Skrevet

koteletter???

Bare i pannen eller i ovnen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruner alltid i panna, kommer an på tykkelsen og hvor mange om jeg ettersteker i panna eller i ovn.

La de gjerne hvile etter at du har brunet dem og før du putter dem i ovnen. Og følg med - tørre koteletter er ikke godt. De er ferdige når det er skikkelig spenst i kjøttet når du klemmer lett på dem med en finger. Er de stenharde er de altfor mye stekt - er de bløte er de fortsatt rå.

Skrevet

Jeg steker de bare i pannen. Men hvis jeg skal lage til mange, legger jeg de i ovnen og holder de varme der, mens jeg steker resten.

Skrevet

Jeg steker dem aldri i pannen lenger etter at jeg oppdaget kotelettsteking i ovnen. Mye enklere, man slipper all sprutingen og de passer seg selv. (Ekstra kjekt etter at jeg fikk barn. :)

Jeg legger kotelettene i en ildfast form, heller på litt olivenolje, salt og pepper, og så legger jeg grønnsaker (det jeg måtte ha i kjøleskapet) rundt dem. Slipper noen dråper flytende buljong og soyasaus i formen, så blir sjyen veldig god, og grønnsakene får smak fra kjøttet. ca 20 minutter på 225 grader, og hvis man vil ha dem til å se litt mer "stekt" ut kan man sette på grillen noen minutter på slutten. (Bare pass på at de ikke blir svidd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...