Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

med babyene deres når dere f.eks vasker gulv,lager mat eller annet husarbeid og den er våken.Gutten min er 2 mndr og han trives godt under babygymen og i vippestolen sin,men jeg får så dårlig samvittighet av å la han ligge der alene.Men de har kanskje godt av å lære å aktivisere seg selv?Kan jo ikke ha han i armene hele tiden heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor ligger litt under babygymen eller sitter i vippestolen, og koser seg ofte der.

Ellers liker jeg godt å ta henne med når jeg styrer, så hun er titt og stadig oppi babybjørnen og hjelper mamma med å henge opp tøy :)

Hun er 4 md.

Skrevet

Men, du. Ikke ha dårlig samvittighet for at han ligger alene der så lenge han koser seg.

Jeg leka alltid sammen med førstemann, og bar han heeeeeele tia.Han kunne ikke være alene et sekund, så de har bare godt av å lære å aktivisere seg selv :)

Skrevet

gjør det samme som deg. har han enten i stolen sin eller under baby gymmen. er 6,5 mnd da. men de har bare godt av og ligge og aktivisere seg selv litt. greit og bare titte innom litt hvis dem blir litt missfornøyde bare. hvis vi skal gå og holde dem hele dagen og være oppå dem hele dagen får man jo ikke gjort noe som helst:):) så bare la han ligge og leke seg du. kan være glad du har en unge som faktisk liker det.. er ikke alle som har det.

Skrevet

Minimann ligger ofte bare på gulvet eller i vippestolen. Noen ganger ser han tv sammen med storesøster, det er stas det! Han er 6 mnd.

Jeg har også ofte dårlig sammvittighet, men han gir beskjed viss han ikke trives, og da ser jeg jo om han er sulten, trøtt, har gjort på seg eller om han bare kjeder seg. Har heldigvis ei storesøster som liker å leke med ham og aktivisere ham litt så det hjelper.

Jeg tror de har godt av å lære seg å leke alene og aktivisere seg selv. Ikke bli dulla med hele dagen.

Skrevet

Tusen takk for svar.Han trives kjempegodt så da gjør jeg vel ingenting galt i å la han ligge litt:)

Skrevet

Ikke bare er det ikke galt, men det er veldig veldig viktig at han lærer å leke for seg selv!

Han må også lære seg å tåle åkjede seg innimellom! Les pedagogikken til nesten vilken som helst barnehage/SFO/skole, spesielt steinerskolen/barnehagen! Ingen barn har godt av å lekes med, dulles med, og stelles for et hvert sekund!!

Vi skal være deres trygge plattform og favn, hvorifra de kan få utvikle seg og prøve seg fram i verden og gjøre sine egne erfaringer,og oppdage seg selv og verden.. ;)

Skrevet

Jeg har bært lillegutt i Mei Tai'en når jeg har støvsugd og hengt opp klær, spesielt etter at jeg begynte å ha han på ryggen. Han syns det er kjempeartig å følge med på det jeg gjør. Ellers syns han babygymen og lekematta er kjempeartig, kanskje fordi han ikke er drittlei av det enda ;)

Skrevet

Må bare tilføye at bæring ikke hemmer eller passifiserer barnet, men tvert i mot er bra for sosialisering og utvikling. Barnet er med på morens hverdag (jeg duller ikke med ham når han blir bært).

Og selvfølgelig leker han på gulvet masse, og har vært flink til det hele tiden. Han har blitt trygg av å bli bært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...