Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Andre gang på 2 uker at jeg er hjemme fra jobb. Sist var jeg sykemeldt en uke, og det kan fort skje denne gangen også :/ Jeg er ikke kvalm, så føler at jeg burde klare å gå på jobb. Men jeg har så vondt i hodet, ante ikke at det gikk an å ha så vondt i hodet. Det flimrer for øynene av og til. Fysisk skulle jeg alltid klart å gå på jobb, men hadde vel neppe klart å utføre noe særlig. Jobber i helsevesenet og må være konsentrert for ikke å gjøre masse feil... Og jeg velger faktisk å ta vare på meg selv litt denne tiden, både for min og babyen sin skyld. Men den samvittigheten...huff...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 er man ikke frisk så må man bare holde seg inne;) bedre å prøve å bli god enn å slite seg ut! og vondt i hodet går på nervene løs hvis det er intenst nok! hvor langt er du på vei da?
Kulå Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Absolutt ikke egoistisk. Du SKAL ta vare på deg selv i denne tiden. Og det er jo absolutt ikke bra for fosteret at mor ikke har det bar . En ting på slutten: Vi kvinner må slutte med dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver, hvilken mann gjør det??
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Takk jenter. Ja denne dårlige samvittigheten, fysj.. Er 10+2
Ønskebaby08*12 Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Man er absolutt ikke egoistisk når man er hjemme fra jobb når man er gravid. Jeg er selv hjemme fra jobb i dag, og skal innrømme at jeg sliter litt med sammvittigheten selv. Det er ikke sånn at jeg ligger rett ut hele tiden, eller kaster opp alt jeg får i meg, men er fryktelig trøtt, og blir fort sliten. Merker på meg selv at jeg blir fortere kvalm hvis jeg stresser. Har en hektisk jobb, mye møter med samarbeidspartnere/klienter, og må være konsentrert hele tiden,og det greier jeg ikke når kroppen bare vil sove,og være i ro. Jeg velger å ta vare på meg og lille spiren, det ville ha vært mer egoistisk av meg om jeg ikke gjorde det. For det er vel ikke bra for den lille at mamma stresser, og ikke har det bra..
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Synes du skal la kroppen få si ifra når den trenger hvile, jeg:) Jeg presset meg veldig i begynnelsen av forrige svangerskap og tror det var det som resulterte i sykemelding fra rundt uke 20 til fødsel. Fikk meg en knekk og var veldig sliten både fysisk og psykisk. Ta var på deg selv, så klarer du kanskje å jobbe lenger. Er jo ikke så kult å gå hjemme i mange måneder da. Ofte er jo 2.trimester letter også, så det er jo å komme over denne kneika da:) Synes også dårlig samvittighet er noe tull vi kvinnfolk egentlig ikke skal ha tid til når vi går gravide. hihi
babygullz <3 vilde Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Synes ikke du er egoistisk! skulle ønske jeg kunne vært hjmme fra jobb selv jeg! Er utrolig trøtt og sliten for tiden, og har sååå utrolig vanskeli for å stå opp om morgenen. Har kommet forsent til jobb flere ganger nå den siste uken, og har fått beskjed fra sjefen at neste gang blir d advasel..Selv om jeg har gitt han beskjed om at jeg er gravid og ikke bare slaskete natteravn! så vurderer å få meg en sykemelding jeg også... Hadde gjort meg godt å kunne vært hjemme å slappet av og tatt vare på meg selv nå.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 Tror jeg slipper unna sykemelding denne gang, er mye bedre i hodet nå. Hjalp med litt søvn. Det er utrolig kjedelig å gå hjemme, håper jeg kan jobbe så lenge som mulig.. Men vi må passe på oss selv jenter!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjenner igjen å ha dårlig samvittighet, og det er fordi jeg forventer for mye av meg selv, og ikke vil være borte fra skolen. Men ene dagen måtte jeg bli hjemme, var helt uttafor. Ta vare på deg selv nå Jeg jobba på sykehjem da jeg var gravid sist og det er tungt. Vet jo ikke om det er det du driver med men.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2008 Ikke sykehjem men sykehus. Egentlig en lett post, men kan være veldig hektisk med mye inn/ut-pasienter og få folk på jobb. Skal klare meg en stund til, men nøler ikke med å redusere arbeidstid etterhvert hvis det blir for tungt.
Lille-My,75 Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Ingenting er så slitsom som å gå rundt med vondt i hodet hele tiden... Du er absolutt ikke egoistisk! Håper formen bedrer seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå