sol m to prinser:-) Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Ble litt nysgjerrig jeg.... Sist gang fødte jeg 4 uker før termin, og mener at jeg fikk med meg toalettsakene i en fei, ellers ikke så mye. Bor ikke så langt unna sykehuset, så mannen tok med ting som jeg trengte etterhvert. Kanskje jeg skal være litt mer forberedt denne gangen, tar gjerne imot tips til liste med ting som kan være lurt å ta med:-)
LadyLuck & Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 sist hadde jeg med sykehuspapirene og en sokk+røyk (gikk litt fort i svingene når ting først skjedde) men bor heldigvis så nærmt at jeg bare skrev liste og sendte med sambo. Denne gangen skal jeg få med meg litt mer =) - papirene mine -hårstrikk og børste (få vekk det hersens håret under fødselen) - toalettsaker +shampoo/balsam så jeg kan dusje etterpå (og ikke lukte sykehussåpe) - sminke (så jeg kan freshe meg om jeg vil) - slippers - ekstra klær (joggebukse,kosegenser etc) - lesestoff - mobil - kamera - klær til den lille Hjemreise klær til meg og den lille får sambo ordne etter hvert. Sikkert glemt noe,men skal nå ikke føde i dag.. =)
mamma050308 Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Har ikke pakket enda, har ca 3 uker til termin, men kommer nok til å pakke snart. Kommer til å pakke: - svangerskapspapirene - klær til meg samt amme bh og ammeinnlegg - tøfler - toalettsaker - mobillader og fotoapparat m/lader - klær til småtten (vil bruke "private" klær, ikke de man får på sykehuset) Hentesett og klær til hjemreisen får gubben ordne, gidder ikke å pakke det. Vi bor heldigvis ikke lang unna sykehuset, så jeg gidder ikke pakke så mye. Da får jeg heller få etter hvert og han kan ta med det jeg ikke trenger hjem.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 "Fødebaggen" min. Har født(KS) en gang før og ut i framine behov forige gang så tar jeg med følgende. Jeg satser også på at alt går som det skal og at jeg derfor havner på hotellet etterpå. Der må man jo være "kledd" når man skal ned for å spise (restaurant/spisesal for alle hotellets gjester). -helsekort/papir - amme-BH - ammeinnlegg (ull og engangs) - Noen nattbind til turen hjem (får jo ellers til å dekke selve oppholdet) - En god/løs bukse - 2 topper, løs/ammevennlig - Varmgenser/innejakke - 3 par strømper - 2 truser (bruker sykehusets under oppholdet, de i netting) - toalettsaker (shampo/balsam, såpe, deo, fuktighetskrem kropp/ansikt, tannbørste/-krem) - litt sminke (greit å føle seg LITT fresh...) - hårføner (til tørking av underliv/evt KS-arr) - notatbok/filofax/penn (man husker jo ikke noen ting...) - mobil/lader - amme-te (greit å hjelpe til med å få i gang, slet en del sist) -"tre-rett-inn-i-sko"
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 klær til mini for hjemreise tar mannen med sammen med bilsete.
Sunshine26 Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har pakket en "sekk", men flere av tingen bruker jeg i det daglige. Hiver det oppi når ting begynner. - Toalettsaker: reisestørrelesr på shampoo, balsam,tannkrem,intimsåpe o.l - Ekstra skift til pappa som skal sove med oss - Sminkepungen - Ull ammeinnlegg, noen papir innlegg, purelan salve - Store bind - Hårstrikker, børste - Hårskum - Liten hårføner - Babyolje til vask av barnebek ( hadde visst ikke dette på hotellet) - Mørk løs bukse ( greit med mærke klær visstnok pga etterier/uhell med blod) - Klær til hjemreisen - Store bomullstruser som kan kastet - Slipperse til dusj - Ammeboken jeg fikk av jordmor - Notatblokk, penn - Lader til kamera og mobil - Kamera - Rett i koppen poser - XL1 pulver og druesukker Har vannflasker og diverse klar i kjøleskapet - Hentesett og teppe tar pappa med, sammen med bilstolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå