Gjest Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Vet dere om lærerlønnen har steget litt? Varierer den mye fra kommune til kommune og fra grunnskole og vgs? Og hvor fort går man opp i lønn i forhold til ansinitet? Prøve rå google og lete og har spurt et par av dem på praksisskolen min, men ingen ser ut til å vite noe og de tabellene jeg finner på nett er oppriktigalt en smule forvirrende synes jeg ;-) Om jeg får en 100% stilling/vikariat fra høsten av, hva kan jeg forvente å få i lønn da, sånn ca når jeg er adjunkt med tillegg med hovedfokus på fagene samfunnsfag/hitorie, krl/religion og evt engelsk?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Ingen? Vanligvis kryr det jo av lærere her inne, hehe...
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Heisann, heisann! Her er i alle fall jeg! Sykemeldt som jeg er, så er jeg tilgjengelig på en mandag... Se på denne linken: Dette gjelder i alle fall for KS-området, og jeg er lønnet etter denne. Jeg er også adjunkt med tillegg, og har 9 års ans, så jeg har 355 300 i året. Ellers finner du hovedpunktene for kravene til tariffoppgjøret til våren her: http://www.utdanningsforbundet.no/UdfTemplates/Page____59637.aspx Så spørs det bare hvor lenge vi må streike for å få igjennom dette. Direkte størrelse på lønnsvekst er jo heller ikke nevnt her, da, så det må vi nok vente på...
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Takk :-) Så da begynner jeg på ca 318 300 kr ser det ut for, var det jeg trodde. Utrolig lite ekstra man får for mer utdanning da, skulle jo tro det telte litt. Gleder meg til å få noen års ansinitet da, hehe... Litt bedre lønn da ja, men håper de får igjennom høyere lønn generelt, synes lærerlønnen er veldig lav med tanke på antall års utdanning, spesielt for faglærere (og ekstra spesielt lektorer) som ofte har en litt mer krevende utdanning. Takk for svar :-)
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Nei, det er ikke nettopp så veldig mye vi får igjen for alt arbeidet vi legger ned... Synes slett ikke at jeg, som har 6, snart 6 1/2 års relevant utdanning, slik sett har grunn til å være fornøyd med 355'. Og når (hvis) jeg når opp til 16 års ans. så er det ikke mere å hente!!! Det er dårlig, det!!! Med dagens tabell, så vil det si at det er stopp på 395', så 400' når man ikke før man evt. er lektor, og da ikke før man har 16 års ans. Det er rett og slett for dårlig!
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Ja, vi blir ikke feite av lønna. Har kollegaer med ekstrajobb om sommeren...
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Får håpe det blir tvunget frem et lønnshopp snart da, de står jo foran en potensiell krise i skolen nå, altfor få lærere om 5-10 år og i alle fall for få universitetsutdannede faglærere som de så gjerne vil ha, tror nok at dersom de vil ha flere av de flinke inn på skolen igjen MÅ de heve lønnen. Lov å håpe i hvertfall ;-) Ja det er kjipt, min mann har 2 år mindre utdanning enn meg (etter jeg er ferdig i vår), men tjener alt nå 110 000 kr mer i året enn der jeg vil starte og mer enn jeg kan tjene med maks ansinitet dersom jeg ikke etterutdanner meg som lektor eller noe sånt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå