♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Har ringt til legen en gang før og fått hastetime. Det var en gang da jeg ikke kjente så mye liv så ble jo kjempe nærvøs. alt var selvsagt i skjønneste orden. Og mens jeg satt der og ventet var det full rulle...Følte meg veldig dum, for å si det sånn... Men nå har det seg sånn at det skjer igjen. har nå drukket et glass med iskald saft, men ikke noe ennå. Har kjent absolutt mye mindre liv nå enn sist. og jeg har ikke kjent noe siden lørdagskveld. Løpet av natt til søndag, var magen min så hard at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. ikke var det noe godt heller..Kunne nesten minet om rier. har vel kjent tilsammen rundt ti bevegelser siden lørdagskveld. Så nå sitter jeg her og manner meg opp til å ringe legen. Det som også er ille (for meg) er at legen min ikke er der men en vikar for henne. Han ahr aldri hørt eller lyttet på meg. bare fått sykemeldinger..Han er også veldig ung. Men det har ikke noe å si da. Han er kjempe snill... Så gi meg lit styrke til å ringe...hehe...
sebastian + en til Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Alltid bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite.........!!!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hei på deg:)' Du må jo bare ringe, jeg var der en del ganger kan du si..hehe:) Og alt var jo bra hver gang ja:) Men åssen går det eller da? HAr du lenge igjen nå?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ring du, kjenner den følesen du har med å være bekymret. Jeg ringte i dag og fikk time 13.15. Jeg tror at alt er bra med babyen men er godt å få det bekreftet. Anbefaler deg å ringe jeg hvis du bekymrer deg veldig. Alt er sikkert bra med babyene våre ikke sant?
Mininni Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Ring i vei! Alle som jobber med dette i helsevesenet sier jo alltid at det er mye bedre at du ringer en gang for mye enn en gang for lite. Kan du ikke ringe føden i stedet for til legen din, eller bor du for langt unna føden? Uansett, blås i hva andre måtte mene det er MYE viktigere at du får sjekket det ut og føler deg trygg. Legen er der for din skyld Unge leger er ofte også mer grundige enn de eldre, så det trenger ikke å være en ulempe at han er ung. Denne siste tiden trenger du å slappe av og forberede deg, så alt du kan gjøre for å slippe å engste deg unødvendig er det bare å gjøre Ring, du - det hadde både jeg og maaange andre gjort!
BitteLiten *har født* Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Hei. man skal jo alltid ringe når det er drastiske endringer, eller ingen liv. Men hadde jeg vært deg ville jeg ringt føden og ikke fastlege. Der erde mer kyndig ofte og tar deg virkelig på alvor! Noe de skal!!! Da vil du komme inn og få et måleapparat på magen. Er alt bra med deg og baby blir du sendt hjem igjen, og er det ikke vil du bli lagt inn på obs. post for gravide. Da jeg fødte sist var jeg på sykehuset 5 ganger før fødsel. Og de tok like godt mot meg og var like blide og trøstende hver gang. Så ikke vær redd. RING FØDEN!!! NÅ
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Ikke ring legen , ta kontakt med føden på sykehuset du skal føde på .. Kjenner du lite liv skal du alltid ta det alvorlig, har selv vært inne på føden et par ganger for sjekk ..Geit og få sjekket næringstilførsel fra morkaken gjennom navlestreng, den kan fungere dårligere på slutten av svangerskapet . Alt er nok i orden , men sjekk så er du sikker ;-))
**geisha**06♥08 Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Hvis du ikke tør ringe legen din kan du jo ringe jordmor:) De har stortsett alltid bedre tid enn legene.. Ellers har legene alltid satt av noen hastetimer i løpet av dagen, så det er bare å manne seg opp å ringe, hvis du er nervøs... ikke noe godt å ha det sånn.... Tenk på babyen din:o) Lykke til!! )
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2008 Jepp..Nå har jeg ringt legen. Fikk time kl 12. Skulle jeg ikke være fornøyd eller roligere etter den timen så ringer jeg føden...Er jo akkurat dette med næringstilførselen jeg er redd for, siden jeg hadde morkakesvikt sist også... Suss@...: Heeei... Lenge siden sist. har litt over 3 uker igjen til termin...
Carla B Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 RING! Jeg var i samme situasjon for 2 uker siden (vi er ca like langt) Jeg kviet meg og siden jeg hadde ringt før om det samme. Jeg ringte fødestua ikke legen. Legen å sykehuset var superhyggelig og sa man skulle reagere om noe forandret seg. Følte meg ikke teit i det hele tatt etterpå, selv om babyen sparket som bare det under ul. Fort deg å ring du, lykke ti!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Viss du hadde morkakesvikt sist, så er det beste å ringe føden. Der kan de ta ultralyd og sparketesten... Men hvis legen har ultralydapparat, så er sikkert greit å gå til han. Du kan spørre legen om du kan få en sjekk på sykehuset i forhold til sjekk av morkaken..... Håper det går bra!
lilleluna7 Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Lykke til! Håper alt er i skjønneste orden. Men det er ikke noe godt å gå rundt med slike bekymringer, så det er bra du har fått time! Håper du legger inn noen ord etter legebesøket da... Igjen, lykke til!!
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2008 Ja, du har nok rett... Skal høre med han om han kunne sende meg videre, pga morkaka. Er så rart at ting kan snu så fort. Var jo senest på sykhuset på torsdag og da var alt i skjønneste orden. Men det skal jo ikke så mye til... At jeg ikke tenkte på det nå...Mye å tenke på nå. Sykt barn og greier...=o/ Tusen takk anonym (10.52)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 Så deilig att det nærmer seg:) Min lillegutt er 8 uker i dag, skal si det raser avgårde! Jeg hadde det akkurat slik som deg 3 uker før termin når jeg husker etter.. Var på sykehuset og sjekket ctg hver dag i tre dager, men det viste seg bare att det var fødsel på gang, for den 3 dagen kom han:9 De sier jo att noen blir rolige før de vil ut:);
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 11. februar 2008 Suss@: Ååå.. har han blitt så stor alt..=oD...Tiden flyr ja... Oj, såpass, det gikk fort...Aner ikke hva jeg skal tro..Har store problemer med å tisse noen ganger, men sikkert fordi hun ligger og klemmer på blæra...Hatt vondt i ryggen i hele dag ikke godt. Ligner litt det jeg hadde når jeg lå på sykehuset...Rier... Men husker ikke om magen min ble hard eller ikke. Men tror ikke noe er på gang her... Men skal da være grenser på hvor rolig de skal være og da. Her sitter hun så jeg aner ikke...Vel hun satt i allefall... Nei får høre med legen hva han sier....Håper han sender meg videre...
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 Du SKAL ringe legen eller jordmor om du ikke har kjent liv siden lørdag!!!! Det er jo en gylden regel om man går en dag uten & kjenne liv,at man da ringer.Så lille venn...ta opp telefonen nå,& snakk med legen din )
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. februar 2008 Amy Lee 09.03.08 HØYGRAVID Har ringt...=o) fikk time kl 12...
LadyLuck & Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 uffda.. skal ikke være let dette her *sender masse positive tanker* og håper det går bra hos legen =)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 FLINK jente BabyCakes )....du må aldri nøle med & ringe om du føler at noe ikke er som det skal være )....
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. februar 2008 Vel. da har jeg vært hos legen...Kan ikke si at jeg ble mer rolig her nei...Blodtrykket på 132/80, urinen var fin (det var ennå godt da, så slapper av her ja) men legen sa at fosterlyden var litt lav og mente at det kom av at hun lå med ryggen og rompa ut og ned...Sa til han at hun har sittet ganske lenge og tvilte på at hun kom til å snu seg da. han sa da at ja, da blir det keisersnitt...Hææ????? Sa bare jaja, vi får se...hehe... Skal ringe føden om råd. Likte ikke helt det at fosterlyden var lav...Nå kan vi snakke om å være hysterisk....
barnII 15.02.08 Skrevet 11. februar 2008 #21 Skrevet 11. februar 2008 ring føden du ja og lykke til. eneste måten du blir rolig på nå tror jeg. ikke bra når vi bekymrer oss heller
temi & keli Skrevet 11. februar 2008 #22 Skrevet 11. februar 2008 *krysser fingrene for deg!!* Hold oss oppdatert, da!
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 11. februar 2008 Eeeh...Var ikke helt som jeg trodde da jeg ringte... Prøvde å forklare at jeg hadde vært hos fastlegen og at jeg ikke var helt fornøyd. I følge jordmoren så var blodtrykket mitt fint... Synes ikke det. Greit at det stiger litt men fra 115/70 til 132/80 er ikke litt, synes nå jeg da...Menmen, fikk beskjed om å komme ned, så skal ned rundt 16.00 etter vaktskifte. Sa jeg måtte vente til da pga barnevakt. Sykt barn... Så da er det ned på føden rundt 16 da...
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 11. februar 2008 #24 Skrevet 11. februar 2008 Nå som det nærmer seg er det ingenting å nøle med, må alldri tenke at det er flaut osv. Folka på føden ønsker jo det samme som deg, at alt er ok. Dersom man lar være å sjekke og ting ikke går bra vil man klandre seg selv så vanvittig, så her er det bare å svelge all beskjedenhet osv og huske at de har inne slike som oss med våre bekymringer hele tiden på føden. Var selv inne på søndag ; ) og ble lagt til ctg observasjon osv, og fikk bare forståelse av at de syns det var bra jeg kom. Heller hundre ganger enn en for lite sa hun. Så lykke til - alt er nok bra skal du se. Merker selv jeg er blitt veldig obs på manglende bevegelser med en gang det har vært stille en stund. Men det er en del av jobben vår det som rugere ; )
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 11. februar 2008 #25 Skrevet 11. februar 2008 Dytter litt på denne nå jeg.....vil jo høre hvordan det er med dere to )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå