Gå til innhold

Hva definerer folk som " sove hele natta"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sover sønnen min fra kl 19 om kvelden og til sånn 5-6-7 om morgenen. Jeg syns at han sover hele natten dersom han våkner etter kl 6, men ikke kl 5. (dette selvfølgelig i strekk)

Hvordan definerer dere andre? Bare nysgjerrig egentlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ungen sover utenå våkne en eneste gang så pass at vi foreldre må inn til dem/roe dem ned fra de legger seg om kvelden (19-20 tiden blir vel de for de fleste) til neste morgen (6-8 tiden for de fleste). Ser noen definerer det osm sove rundt selv om det bare er snakk om 5-6 timer eller de må inn å gi smokken osv, men da sover de ikke rundt etter min mening.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig at barna skal sove hele natten? Folk spør meg ofte om gutten sover hele natten, og jeg sier at nei, han våkner for å få litt drikke, eller litt kos, eller hvis han har bæsja i bleia. Også får jeg medlidende blikk.

Men jeg våkner jo ofte selv om natta! For å drikke vann, tisse, snyte meg, eller hvis jeg har en vond drøm. Hvorfor skal ikke da gutten min få gjøre det?

Det viktigste er at han sover nok TIL SAMMEN, og at han er uthvilt om morgenen. Hvorvidt jeg må stå opp en liten tur på natta med han er ubetydelig!!

Skrevet

Enig med dere! Noen mener de sover hele natten, bare avbrutt av ett par amminger?? Da sover jo alle babyer natten igjennom, og slik er det vel ikke hele... Her slutter natten kl 07.

Sover absolutt ikke hele natta her enda...

Skrevet

det var ikke helt det som var poenget da egentlig anonym. Jeg bare lurte på definisjonen jeg..... :)

Skrevet

Fordi at om jeg går ut av sengen om natten bruker jeg somregel ca 1-2 timer på å klare å sovne igjen...

Skrevet

Vet at det ikke var poenget ditt :)

Syns bare det er veldig mye fokus på det. Og mange som blir frustrerte hvis barna ikke er MØNSTERBARN som sover i 12 timer i strekk, siden man kan få inntrykk av at dette er normalt!

Skrevet

det er helt sant :) Folk kan bli litt hysteriske innimellom :)

Skrevet

Min helsesøster definerte "hele natta" som 6 timer sammenhengende. Vet ikke helt hvor den 12 timer sammenhengende kommer fra, men det er mulig det kommer fra Naphaug. (fin måte å skaffe seg kunder på???)

Skrevet

Jeg har den fra mitt eget synspunkt jeg da, om du mener 6 timer er lang nok natt for ditt barn så er jo det greit, men jeg mener mine barn bør ha minst 10 timer søvn om natten, helst 11-12 timer. Og dermed følger det logisk også at å sove hele natten er å sove de 10-12 timene de bør sove uten å våkne. Selv foretrekker jeg å få meg 7-8 timers søvn pr natt :-)

Skrevet

Fra han legges mellom 18-19 og om han da våkner etter 06 så anser jeg d for å være natten gjennom. (selvom jeg må dytte inn smokken et par ganger i denne perioden - han våkner ikke men "sutrer" etter den i søvne)

Skrevet

For lillejenta mi er natta fra hun legger seg til hun står opp, selv om hun våkner mange ganger. Men akkurat nå hvor vi holder på å nattavenne henne mellom 2300 og 0500, blir dette natta. Og målet er at hun nå først skal klare å "sove rundt" i dette tidsrommet.

Jeg tror kanskje det blir mange misforståelser for helsesøstre sier jo (iallefall min) at "natta" er mellom midnatt ca og 0500 ca, men de tenker vel da mer på dette med nattavenning?

Skrevet

Sover fra han legger seg ca 19.30 til 08.30 det er sove hele natta:)

Skrevet

Han har perioder der han våkner noen ganger 1 -2 ganger om natta og vil ha sutten el flaske.. da sover han ikke hele natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...