Gå til innhold

Huff, tette eggledere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dårlige nyheter for min del. Fikk tatt en hycosy hos smestadgynekologene i dag som viste tett og nesten tette eggledere. Så nå blir det slanking og ivf i mai juni. Godt å vite hvertfall, etter fire insem. Syns dere det er ok av gyn å snakke om at det ikke er lov i norge m insem av lesbiske og at det er vanskelig for gyn? Jeg syns mortensen var flink ellers men syns han kunne spart seg det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit og bra på en gang. Leit at det er så tett, men bra dere fant det ut nå og ikke ventet enda noen runder.

Nei, jeg synes ikke det er greit at gyn kommer med slike kommentarer.

De er voksne mennesker med et fag de utfører, han får ta et valg, enten hjelpe deg eller la være, og så holde kjeft!

Er så lei av å skulle ha medfølelse med og synes synd på mennesker i slike situasjoner, hallo, hvem er det som trenger hvem? Hvem er i den vanskeligste situasjonen?

(Klarer ikke helt formulere meg om dagen, blir bare fly forbanna for ingenting! Det er deilig nok det, med sinne, men den bitende replikken er borte... ;o)

Gikk til mortensen på smestad da jeg var i tenårene, lenge før barneprosjektet, men sluttet fordi jeg syntes han var kjip. Vet at Trolle er dyr, men er så deilig å ha noen som heier på en og legger alt så godt til rette som mulig!

Nå som det blir IVF på dere er han en god mann å ha, har i årevis sendt kvinner til danmark for dette. Vet han jobber mest opp mot Dansk fertilitets senter/klinikk i københavn, men kontakter hvem dere nå enn måtte velge. Vi har god IVF erfaring fra Triangelen, ikke så mange som snakker om de for tida, men vi var veldig fornøyde.

Lykke til med slanking og forberedelser, da blir det vinterbarn på dere! (og ikke stress for mye med vekta da, trivsel og sunt kosthold er det viktigste, det er jeg sikker på!!!)

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Så synd at det ble påvist tette eggledere. Det som er bra er jo at du nå vet om det og heller kan gå for IVF. Synes gyn kunne spart seg det komentaren man har det tross alt vanskelig nok på forhånd. Jeg gikk til Trolle i mitt første forsøk og han er veldig hyggelig og flink. Siden man må opp i stolen en del ganger pr forsøk så blir det dyrt med 12oo kr pr gang og jeg valgte da Blakstad på neste forsøk. Hun holder også til på Majorstuen. Hun sa ingenting om at jeg var alene så dit kan du trygt gå. Skal du til henne så må du ha en henvisning. Hun har tett samarbeid med Nordica i København. Har du tenkt noe på hvor du ønsker å ta IVF? Det er bare å spørre dersom du lurer på noe, vi er flere her som har vært gjennom IVF. Jeg skal ta 3. forsøk i mai-juni så kanskje vi kan følge hverandre.

Skrevet

Tusen takk for støtten. Jeg syns han var kjip, også i ft vekta mi. Ullern har vært helt ok og fastlege også, men mortensen nekter å gjøre noe før jeg har gått ned. Dette til tross for at jeg trener, er frisk og i god form. Er trolle overvektsvennlig tror du?

Skrevet

Veldig godt å høre fra dere, ble litt motløs av det hele. Ikke bare pga de tette lederne, men mest for det han sa om loven og om vekt. Teller det ikke hva jeg vil og syns jeg klarer liksom. Jeg har vel bestemt meg for å lete etter en som er både homo og tjukkasvennlig og heller betale meg ut av det. Hvor mange scan må jeg regne m v ivf tror dere?

Skrevet

Hei.

Kan aldri tenke meg Trolle komme med negative kommentarer om vekta! Kan selvfølgelig ikke garantere at han ikke vil si noe om at det kan ha en innvirkning på sjansene, men han er så mild og god at jeg bare ville oppfattet det som omsorg!

Når jeg tenker tilbake på våre IVF forsøk så var det ikke så mange gangene vi var hos Trolle, kona ble nedregulert med spray, og så var det vel en scan, og så oppregulert med sprøyter og muligens en scan til, eller så dro vi rett ned, husker jammen ikke helt. Men det var en eller to scanner pr. forsøk, resten gjorde vi i Danmark.

Bare lev så sunt du klarer du, så ordner dette seg!

Det er jo ingen grunn til å tro at det er noe med kvaliteten på eggene dine, de har bare ikke fått kontakt ;o)

P.S. Vekt er snåle greier, jeg har aldri vært noen sylfide, og klarte ikke gå ned alt fra forrige svangerskap før jeg ble gravid igjen nå, men sannelig, 3 måneder ut i dette svangerskapet er jeg nede i samme vekt som før jeg ble gravid første gang! Merkelige greier. Ser ut som om jeg har termin før påske, men er letter enn på leeeeeenge...

Skrevet

Åh, så kjempe trist CathyS..

Er denne hycosy noe Gyn anbefalte dere å ta eller har dere spurt om det selv?

IVF er det det samme som prøverør? Ser på Nordica sine sider og det koster jo ca 17.000. Er det slik at hetrofile par får dekket dette i Norge?

Isåfall er det fryktelig urettferdig!!

Det er ikke lett å slanke seg, jeg veier litt over 100 nå. Har begynt å trene på et sted som heter "innersvingen". Kan virkelig anbefale det, (hvertfall hvis du er som meg med treningsfobi) ca 30 min x 3 i uka.

Merethe Blakstad sa til meg at jeg burde prøve å gå ned i vekt for å ha best mulig sjanse for å bli gravid, og det syns jeg er greit at hun sier, for det er jo sant..

Syns det er helt unødvendig av gynekologen din å nevne det i det hele tatt. Akkurat som ikke vi veit det??!! Hvis han syns det er vanskelig eller ikke vil "bryte loven" så får han heller si at han ikke ønsker å gjøre det og anbefale noen som virkelig vil kjempe for deres ønske.

Ønsker der virkelig lykke til!!!!

Skrevet

Hei,

Vil bare uttrykke sympati og si fy til helsevesen-mennesker som ikke har respekt for ulike måter å organisere livet sitt på og som også tror det hjelper noen å komme med slengbemerkninger om vekt.

Jeg er i kategori enslig og har vært spart for bemerkninger hos gynekologene - derfra har det heldigvis ikke vært noen fordømmelse, men har hørt litt fra forværelset på sykehuset og syns ikke det har vært så hyggelig.

Lykke til med videre fremdrift! :-)

Skrevet

Takk for støtten alle sammen! Jeg har bestemt meg for å bytte gyn til en som bryr seg. Jeg kommer også til å skrive til Mortensen og si hvordan jeg opplevde ham. Så vet han det hvertfall.

Jeg syns det er helt ok å anbefale slanking, men det er forskjell på å anbefale/opplyse og det å nekte å ta i meg før jeg har gått ned. Nordica svarte på samme spørsmål at å gå ned øker sjansene, men at de uansett er fornøyd så lenge jeg gjør så godt jeg kan. Det er ok melding syns jeg,

Hycosy er det vel kun brukere her på forumet som har anbefalt meg og etter 4 iui tenkte jeg at det kanskje ikke er så dumt. Har vel hatt en liten mistanke innerst inne. Godt å ha det gjort pluss så ikke vent, det er bittert å ha brukt titusener på 4 bortkasta turer. Bare husk å ta to paracet før ;) Det hadde ikke jeg gjort og det kjentes ut som sterk mens ganger 10.

Skrevet

Jeg liker å trene så det er ok med SATS for min del, men takk for tipset :)

Ellers så er IVF det samme som prøverør og vi kan se langt etter å få noe dekket. Dessuten tror jeg man må ha BMI under 30 for å bli ønsket velkommen i det offentlige (ikke helt bombesikker, men mener det er en grense) og det er jeg langt unna.

Det var ikke noe gøy denne dagen, men nå vet vi hvertfall hva som må til. Hormonprøven er bra og livmoren så bra ut, så da håper jeg det blir ordentlig suksess i mai/juni.

Hvordan går det med deg da?

Skrevet

Så kjedelig da...har selv en liten pause fra prøvingen, pga noen smerter som jeg har mistanke om kan være en sperre.....er det du har tatt det samme som HSG røndtgen??eller noe annet ?veldig intr i å vite, og hva kostet det??:-)

Selv har jeg en BMI på over 31, og har aldri blitt møtt med den holdningen du har blitt møtt med...ikke en kommentar om vekten.., men nå når jeg er inne i en slik vente modus, har jeg begynt på grethe roede, veldig greit kurs, god mat og har gått ned 4,5 kilo på fire uker, så det er jeg godt fornøyd med:-)

Håper det ikke er så lenge til du får komme i gang med neste forsøk...:-)

Skrevet

Bra du fann ut hva det var, ønsker deg lykke til videre med prøvingen :-) Jeg skjønner ikke hva gyn tror de oppnår med usaklige slengbemerkninger, trodde de var i et omsorgsyrke?? Og er ikke etikk et fag for helsepersonell? Helt unødvendig å si sånt, mener nå jeg.

Husker jeg sa til min fastlege at jeg skulle gjøre noe som ikke var lovlig i Norge, og da var hun med på notene med en gang, og hun heier med meg og gleder seg til jeg skal komme på svangerskapskontroll. Og gyn jeg var til i desember var også kjempepositiv, hun sa hun hadde flere som reiste til Danmark, både enslige og par.

Og du kan ihvertfall trøste deg med at vi her inne heier på deg!

Skrevet

Takk for svar.

Fikk jo mensen på fredagen, har blødd så mye som jeg aldri har gjort før, så lurer kanskje på om det har festet seg, men løsnet igjen?

Må spare litt penger nå, så venter hvertfall en syklus om ikke to??

Hadde aldri trodd det skulle bli så dyrt.

Hva mente du med at det var så vondt, den hycosy? Trodde det liksom var legen som gikk inn å så i egglederne, men jeg er kanskje helt på jordet?

Så synd at det ble så store problemer, men godt dere fant det ut såpass tidlig.

Håper det blir en god vår!!

Skrevet

Takk for tips om gyn Blakstad :) Hun gjør forresten hycosy hun også som en av få.

Det hycosy er er ultralydundersøkelse for å se på livmor og eggledere mens det samtidig sprøytes kontrastvæske inn i livmor. På den måten kan gyn følge væsken på skjermen og se om den forsvinner opp og ut av egglederne eller om det er mtostand. Det som gjorde vondt var den ballongen som må blåses opp der inne for å holde kateter på plass pluss at det sprengte med væsken siden det er tett, da blird et trykk der inn. Jeg var ganske redd fra før (er overgrepsoffer så GU er bare ikke min greie) pluss at jeg var uforberedt på både smerten og resulatet så til slutt svartnet det for meg. Men: Det var vel verdt det og opplevelsen ville vært helt annerledes med to paracet først og muligens uten en lege som mener mye om "sånne som meg", ikke da du har lyst til å være naken. Kostet 1700 for hele herligheten, mest pga kontrastvæsken. Kan være greit å ha det gjort, jeg angrer litt på at vi ikke gjorde det før men men.

Det har vært en skikkelig bånn dag, men nå begynner jeg å tenke frmeover. Det er ikke så innmari lenge til mai så nå er det trening og sparing som gjelder. Regner med 35000 til det, pu!

Jeg håper du har det ok, vet hvordan det er å teste negativt. For oss var første gangen verst, da var alt nytt og litt skremmende. Men det varierer jo helt klart. Vi får fortsette å følge hver andre her på forumet. Og Chaimae - vi går for mai/juni, topp om vi er fler!

Skrevet

Så dumt, men også litt godt vel å få svar...

Det er flere her inne som har blitt gravide på første forsøk med ivf - etter flere runder med ins - og det blir selvfølgelig du også ;-)

Lykke til med slanking... det burde strengt tatt jeg også... snuffs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...