minamoren Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hei! Jeg lurer på noe ting: når man tar prøverør i danmark (eller utlandet) hvor får man medisinene fra da? Får man de tilsendt fra danmark eller får man de ifra sykehuset/lege her? Kan man ta ultralyden hos en vanlig gynekolog eller må man til et "prøverørssted" der man driver med sånt? Har noen erfaring med lav stimuli forsøk? Eller er det bare full pakke som duger?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Hei. Vi skal gjennom prøverør i Danmark, og den aktuelle klinikken sender resepten i posten hjem til deg. Den er gyldig også i Norge, så det er ikke noe problem! Eneste som er greit er å være ute i god tid. Det tar noen dager i posten, og noen ganger må apoteket bestille medisinene. Men et IVF-førsøk er vel som regel ganske planlagt Ultralyd underveis kan tas i Norge, det er ikke noe problem. Det viktigste er å finne en gynekolog som har tid til å ta deg imot når du trenger det. Til nå har vi alltid gått privat, men skal faktisk prøve offentlig gynekolog denne gangen, for han samarbeider med den klinikken vi skal bruke. Ofte kan klinikken i Danmark anbefale en gynekolog der du bor, som de samarbeider med. Ang. lav stimulering er det nok best å snakke med en fagperson. Har lest om det, men jeg tenker at det er bedre å få mange egg, og forhåpentligvis få så mange at man kan fryse ned noen. Da blir prossessen litt lettere hvis det ikke skulle gå på første forsøk! Lykke til!
minamoren Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Tusen takk for svar! Jeg har en hjelpsom offentlig ansatt gynekolog,men han ble litt tilbakeholden når han fikk vite antall ultralyder..Derfor lurte jeg på lav stimuli som krever ferre ultralyder og mindre oppfølging.Men jeg har også fått litt inntrykk av at det kan være problemer med opptining av egg..
Blanka78 Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Hei hvor mange ultralyder må du ta? Jeg skal få 12 dagersmedisinering med kun 2 ultralyd. En på første dag og den andre på dag 12. De skal ta mest mulig antall egg, befrukte alle de brukelige, sette inn ett og resten i frysen. Vi hadde litt problemer for å få medisin her i Norge pga dansk recept. Dette ordnet vi via Hausken i Haugesund (veldig hjelpsome der). Jeg anbefaler å kjøpe medisin allerede i Danmark (koster samme).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå