Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Babyen vår er 6 uker, og vil kun ligge med hodet en vei...blir så frustrert! jeg synes han ser litt flatere ut på ene siden av ansiktet. han greier fint å snu hodet andre veien, men vil det ikke,og nekter å sove til den siden. hvor farlig er det egentlig? helsestasjon maser jo om dette med "god sida"....noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 jeg lurer også litt på dette.... så kan ikke svare deg.. Men vår jente ligger også å ser mest til en side. Vi har nå funnet ut at vi skal snu matta på stellebordet for å øve henne på å se mer andre veien. Vi har stellebord hvor vi steller henne fra siden...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Vi har prøv dette, flyttet matte,leker baby kan se på osv, men det hjelper lite. sta liten baby:) HI
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Vi hadde det helt likt med vår lille gutt.Han ville ligge kun mot venstre!Vi prøvde for å få han til å snu hode,ditta noe under madrassen for å bygge litt under,hos noen hjelper det!Har dere prøvd å ha liten nettlampe, uro eller noe lignende for å stimulere han for å snu seg! Hos oss hjalp det ikke så vi dro til manualterapeut og det viste seg at han hadde liten løsning i naken,så han kunne ikke stekkar! Nå ser hodet hans bra ut,han er 9 mnd! Håper noe av dette hjelper.Lykke til!
*1+1=2 små* Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 når snuppa mi var 7 uker var hun lik, hun ville bare ligge med hodet den ene veien både når hun sov og når hun var våken men nå som hun er 11 uker gammel(snart) så kan hun uten problem se begge veier selv om hun fortsatt har "god sida" som soveside..men det har vi jo alle:) Tror det kommer med tiden, når de blir sterkere i nakken! La merke til at snuppa hadde et litt ovalt hode, så det var lissom litt vanskelig å snu seg andre veien når jhun ikke var så sterk:) Har jo ingen fasit, men håper det roet dere ned litt:)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Tusen takk! Man går jo rundt og er bekymret for det meste når man er nybakt mor:)
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Hei ,jeg har gått til behandling hos fysio og manuellterapaut. viste seg at hun hadde en stivhet i nakken. Jeg fikk 3 øvelser som jeg skulle gjøre 3 ganger om dagen. Når stivheten løste seg ble hun en annen baby. Mindre urolig, sov bedre om natta og på dagen.
*1+1=2 små* Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 skal til fysio vi og men hun er alikevel annerledes nå enn for 4 uker siden! kan være at hun blir enda bedre da
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Det er veldig vanlig at barn nå til dags har godside fordi de ligger så mye mer på ryggen enn før. Det er uheldig at de konsekvent bare ser til den ene siden med tanke på den videre utviklingen. Noen ganger kan platene i hodet bli forskjøvet slik atansiktsformen blir annerledes. Bakhodesiden kan "bli glemt" i utviklingen, slik at barnet kan få problemer med øye-hånd koordinasjon. Det vil i noen tilfeller føre til at hodet ligger litt på skakke i tillegg til at det er vridd, og det kan dra med seg ryggen i bananform. Dette er uheldig med tanke på at ryggen skal være så symmetrisk som mulig for å få tilnærmet lik belastning. Dette er noen av årsakene til at det snakkes mye om favorittside hos de små. Det er ikke alle som får problemer med det,, men det bør følges opp dersom dere er bekymret. Veldig svartmaling, men det er aktuelle problemstillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå