Gå til innhold

Kan jeg få deres mening? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere...

Venter en liten gutt som skal hete Oliver.

Min svigerfar har Lorentz som mellom navn - og vil så gjerne vi skal videreføre det navnet...

Jeg synes kanskje Oliver Lorentz er litt tungt.. men etter å ha tenkt på det i mange måneder - vet jeg ikke lenger... Blitt vant til det...

Jeg har såååå lyst å glede svigerfar... han hadde blitt sååå glad... men kommer vi til å bruke navnet?

Er det fint eller tungt syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns d var veldig søtt=)

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Syns også det er fint. Spesielt hvis han bare skal ha et etternavn, og ikke begges :)

Skrevet

Syns det er kjempefint jeg! Orginalt og morsomt at dere kaller opp bestefar!

Skrevet

Syns det var kjempeflott...bare en liten sjarmør kan bære et navn som Oliver Lorentz :o)

Skrevet

Takk for synspunkter... enkelte venninner har sagt at ...neeei.. det er litt tungt navn.. så derfor har vi ikke sagt noe til farfaren enda.. men jeg har så lyst å si det når Oliver er født. Han hadde blitt rørt til tårer.. :-) Men han skal ha begges etternavn da... men det går jo an å korte ned med en bokstav og ett punktum.... Vi har barn fra før og derfor vil vi at lillebror skal ha begge etternavnene -slik at alle søsknene skal ha samme etternavn... :-)

Skrevet

jeg syns det var fint :) koselig å oppkalle etter bestefar :) begge sønnene våre får mellomnavn etter farfar :) syns ikke navnet er allverden.. werner, men hva gjør man ikke hehe

Skrevet

Jeg synes det blir veldig tungt når ungen skal ha begge etternavn... Dvs han skal ha 4 navn? Og 2 relativt tunge fornavn? Kjekt om han kan si sitt eget navn før han er 5 da.. Hehe

Skrevet

ha ha ha.. ja litt derfor vi er i stuss... Selv har jeg 4 navn - og det går i grunn helt fint... Det samme har min datter...

Normalt vil man vel ikke alltid bruke mellom navnet sitt... I dette tilfelle ville det være for å bære farfars navn videre..

Men ... vi er i stuss... det eneste vi er sikker på er at han skal hete Oliver i allefall... så får vi se.. Tusen takk for inspill og meninger i allefall :-) Setter stor pris på det.

Skrevet

Synes det var tøft navn jeg! :)

Skrevet

Du kan jo også ha navnet på papiret men kun bruke oliver. Enig det blir litt tungt. Men som sagt ha det på papiret :) så kan oliver velge selv når han blir eldre:)

Skrevet

Fint navn det da.

Kan jo endre etternavn på de andre barna da.

Flere etternavm synes jeg er unødvenig.

Vi var ikke gift når vi fikk begge, men jeg var fast bestemt på at barna bare skulle ha ett etternavn, farens.

Skrevet

Synes det var et veldig morsomt navn, selv om jeg er litt i mot å gi ungene to navn når det bare er det ene som skal brukes. Men det er jo deres valg.

Skrevet

syntes du skal ta begge navnene hvis dere ønsker det.. alt blir en vane syntes det var et fint navn jeg.. har også 4 navn har ikke no problemer med det..

Skrevet

Jeg synes også det var veldig fint, kan jo velge å bare bruke ett av de når han er stor nok til å bestemme selv.

Skrevet

Tusen takk for mange svar :-)

Skrevet

KLinger fint synes jeg. Mange dobbelt navn er tunge men dette her var ikke det.Jeg har dobbelt navn der begge navnene blir brukt. Jeg føler liksom en tomhet hvis de bruker bare 1 av navnene mine, må bruke begge. Hvis dere går å sier at han heter Oliver Lorentz så kommer alle til slutt å bruke dobbelt navnet.

Og noe av vitsen med dobbelt navn er jo at de skal brukes

Skrevet

syntes det var en flott kombinasjon,og tenk så stolt bestefar blir .

Skrevet

hmmm. vi har mine og dine barn... og nå "våres"... kan ikke skifte etternavn.. mine har mitt og farens etternavn - hans har farens etternavn. Denne lille får det samme som meg - mitt pikenavn og farensnavn... det fordi at mine barn synes det er urettferdig at de ikke skal hete det samme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...