Gå til innhold

Forvirra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... jeg er så forvirra.. er 9 dager siden jeg tror jeg hadde en MA men jeg har fortsatt graviditets symptomer.. Blir plutselig kvalm, ømme pupper "øm" i nedre del av magen, trøtt og amper...

Grunnen til at jeg bare tror at jeg hadde en MA er at legen ikke ville undersøke om jeg hadde mista.. ba meg bare ta ny test om 14 dager.. som blir førstkommende fredag... blødde slik at jeg trengte bind i to dager, men hadde ikke vondt i magen eller noe, slik jeg hadde første gang vi mista... Forvirra og trengte bare og få "tømt" meg litt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke undersøke?? Trodde prosedyren var å ta ultralyd ved slike tilfeller. Var ordrett det jeg fikk fortalt på legevakta da jeg fikk blødninger i jula. Det er psykisk belastende å gå sånn og vente, og det er ikke bra å være i en slik tilstang lengre enn nødvendig. Jeg synes du skal kreve at noe blir gjort, f.eks ultralyd og videre vurdering ut fra det...

Lykke til! Føler med deg!

Skrevet

ville ikke ta ultralyd eller noe siden jeg ikke var så langt på vei ( litt over 6 uker). Han sa bare at jeg skulle ta en ny test om 14 dager og komme tilbake hvis testen var positiv!

Skrevet

jeg blødde da jeg var 5+5 eller noe og jeg fikk ul. så ikke noe hjerte siden det var såpass tidlig, men jeg fikk ny ul ti dager senere og da banket hjertet. du skal kunne kreve ul når du blør selvom du ikke er mer enn seks uker på vei.. jordmor fortalte meg at alle blødninger bør sjekkes..

Skrevet

Hei.

Off ikke noe morro å oppleve sånn. Tok de ikke blodprøve heller? Om ikke ultralyd, så kan de ta blodprøve, viser den at du har lave nivåer i blodet er det mest sansynlig en MA. Det er også lurt å ta en blodprøve til etter noen uker for å fastslå at nivåene i blodet er på 0 igjen for å være sikker på at alt er ute. Vet hvordan det er, måtte krangle MASSE med legen og kontordamene da jeg begynte å blø etter 9 uker. Fikk ingen ultralyd, men de tok blodprøve som viste MA.

Lykke til. Krysser fingrene for deg.

Skrevet

Jeg fikk en kjempeblødning da jeg gikk gravid med førstemann.

Var helt rart. Sto på jobben og det kjentes ut som det gikk hull på en boble. Blodet rant gjennom alt å jeg måtte haste avgårde å kjøpe nye klær så det var ganske mye men det avtok etterhvert og hadde sluttet å blø til kvelden.

Jeg ringte legen og fikk beskjd om at dette var noe som kunne skje men fikk time dagen etterpå de hun lyttet og fant hjertelyd.

Da hun mente dette ikke var uvanlig ble det ikke gjort noe mer, men alt gikk bra:)

Synes det minste de kan gjøre er å sjekke om det er noe galt, uholdbart å gå i uvisse i 1 dager:( Men da vet du iallefall at ifølge min lege er det ikke nødvendigvis noe skummelt på gang:)

Skrevet

Hei. skjønner at du blir litt engstelig.. Men kan jo være at alt går helt fint også:) Jeg begynte å spotte litt når jeg var 6 uker på vei, og vi vurderte det sånn at jeg skulle se om det gikk over. Det ble bare verre og verre, og uken etter hadde jeg begynt å blø. Da fikk jeg komme inn på sykehuset på UL dagen etter. Syns du burde fått en ul for å se at alt er greit der inne. Håper det går bra med deg!

Skrevet

tusen takk for all støtte og trøstende ord.. men har fått det bekreftet nå at jeg har mista... så nå er det bare og håpe på at neste spire sitter i 9 mnd,

Skrevet

Huff.. det var trist å høre... Håper det går bra med deg, og lykke til i neste pp:)

Skrevet

jeg er ikke så sikker på om du har hatt en ma (i så fall er det vel sa det heter så tidlig og uten utskrapning) meen jeg fikk høre at så lenge det ikke gjorde vondt så skulle jeg ta det med ro.. Men jeg fikk veeeldig vondt da! Det er mange ufølsomme og uvitende leger der ute. Jeg hadde ikke gitt meg på den altså.. fikk blodprøve og greier selv om jeg var bare 5 uker når jeg mista.. det er det greieste å få tatt en hcg og teste..det tar ikke lang tid og det er ikke no problem for kontordamene det! DU har rett på dette! Ikke gi deg!

Jeg har fortsatt håp om at det er en liten der inni hos deg:) du har jo mistet før og kjenner at dette er annerledes..stol på deg selv!!

Men en liten ting ang symptomer så hadde jeg det litt etter jeg mista for det gikk så fort at kroppen ikke fikk det med seg med en gang...det merket kanskje du også sist gang?

Skrevet

sorry sunshine! fikk ikke med meg at du hadde mista før jeg hadde svart! Tenker på deg og vet hvordan du har det!

Du ble uansett ikke riktig behanlda hos legen!

Lykke til i neste pp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...