Gå til innhold

Vold og trakassering på Steinerskolen (link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artikkelen var så vgisert at det er vanskelig å si så mye, men det som slår meg er at om Ulvund er professor i ped så må han tildeles Akademias tafatt-pris om han ikke greier å få sønnen ut av skolen og over i et bedre tilbud - han kjenner skole, han har posisjon, han har midler (man blir ikke rik som professor men ikke pokker om man sulter) og ikke minst bor han tydeligvis midt i smørøyet, han bor ikke på et lite sted med EN skole og tre timers reisevei over fjellet til neste.

Skrevet

"Etter alt som har kommet frem om Steinerskolen..."? Det er ikke bare en steinerskole. For det om man, på en steinerskole, finner enkelttilfeller av voldsbruk, så betyr ikke det at dette er en gjengs norm på alle steinerskoler i Norge og i verden. Det finnes ingenting innen Rudolf Steiners pedagogikk som støtter opp under voldsbruk i læring. Hvordan vil du definere en sekt?

Skrevet

Og hvor har du vært de siste årene, hvis ikke du har fått med deg debatten som har rast rundt Steinerskolen? Denne artikkelen alene, tar forresten opp tre skoler! Vold er nok ikke alminnelig akseptert innad i Steinerskolen, men nivået ser jo gjennomgående ut til å være under pari, hva nagår både lærekrefter og skolersultater.

Skrevet

Vold og/eller trakassering er mer hverdags på skolene enn man skal ha det til, tror jeg. At dette også skjer på steinerskoler, er litt utenom saken, syns jeg. Men det forbauser meg ikke at man kan sitte igjen med et annet inntrykk etter å ha lest VG.

Skrevet

Jeg synes det er greit at private skoler og instutisjoner får litt fokus på seg. Etter årelang fokus på alt det negative i det offentlige og all forherligelse av at det private er så fantastisk. Har vært skuffet over behandlingen jeg har fått av private helseforetak ett par, tre ganger og bare å nevne det for "privatfrelste" blir litt som å banne i kirken. Så gjenstår det å se da, om jeg blir fornøyd med behandlingen jeg får i et privat helseforetak senere i dag...

Skrevet

Så vidt jeg ser, så fortalte ikke gutten noe før på slutten av skoletida.

Skrevet

Les den nye linken jeg har lagt ut. Vi diskuterer ikke samme sak ( la ut feil link først)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...