Chiabatta Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Trodde egentlig at man skulle samle krefter og kose seg med familien i helgene, men sånn ble det ikke denne helgen. Guttungen min på 5 år hylte og grein masse både på fredag og lørdag. Han hadde fått tusj i munnen, og påstod at han hadde spist lego så han hadde fått vondt i magen. Lego hadde han ikke spist, men litt tusj hadde han fått på tunga. Dette var på lørdagen, og han lovet at han ikke skulle sutte på tusjer når han tegnet. Søndagen var det på an igjen. Tusj igjen! Han ville ikke høre på oss. Gråt og gråt. Spiste nesten ingen ting i helgen, for det smakte tusj i munnen. Jeg holdt på å bli sprø til slutt. Er det normalt? Vet at det har begynt noen nye i barnehagen som er 3 år. Tar han etter dem? Han bør jo være stor nok til ikke å oppføre seg sånn, vel? Tips til hvordan jeg skulle ha taklet dette?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Det kan jo være sant da, kanskje han var plaget av svie på tunga e.l.? Ellers - sånn er de bare noen ganger, fryktelig slitsomt. Når min 5-åring slår seg vrang, er det gjerne fordi han kjeder seg og vil ha oppmerksomhet. Da går vi tur m kakao eller andre koselige ting. Det pleier å hjelpe.-)
Chiabatta Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Så dette er ikke uvanlig, altså? Han pleier ikke å være sååå barnslig. Vi gikk på besøk + gikk tur i går, og da klaget han ikke på noe. Men før og etter, var det masse grining. Men hvordan få ham til å slutte med tusjegreiene når han ikke vil høre?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Aner ikke jeg, var vel noe han hadde fått for seg da. Må nesten bare prøve å ignorere det, da? Han er nok i bedre humør når han kommer hjem etter barnehagen i dag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå