Gå til innhold

Noen med barn som gikk tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte de å krabbe tidlig også?

Utviklingen går så fort her at jeg blir skremt..

Hun er 6 mnd nå, og har såvidt begynt å dra seg opp langs ting.

Hun begynte å ale seg frem da hun var 4 mnd, og nå krabber hun ordentlig.

Ser liksom for meg at hun går om en måned eller to, det må da bli masse knall og fall? Hjelp..

Eldstebarnet var ikke så tidlig ute med noen ting, hun gikk først da hun var 14 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår gikk da han var 10,5 måned, det syns jeg var tidlig....Men har ikke raskt ute med andre ting, som krabbing, åling o.l

Skrevet

Datteren min var som din,men hun gikk ikke skikkelig før hun var 13 mnd...tror det er noe med nr 2 jeg...de må forte seg å bli selvstendige så de kan hamle opp med storesøsken:-)))Tror ikke du trenger å bekymre deg...er de tidlig ute,så er de klare for det:)))

Skrevet

Han var ikke så tidlig ute med å gå, men raskt ute med å komme seg i bevegelse. Rullet fra mage til rygg og omvendt før han var 2 mnd, og brukte rullinga til å komme seg bortover.

Da han var 3,5 mnd var han oppe i krabbestilling og etter få dager var han over alle hauger. Reiste seg opp i knestående fra 5 mnd midt på gulvet. 6 mnd gammel stabbet han seg runt stuebordet. Men var nesten 11 mnd da han slapp seg og gikk aleine.

Jeg har mange ganger lurt på om dette var noe jeg burde "sett" da vi var der, men han fikk diagnose ADHD når han var 9 år. Om det har noen sammenheng aner jeg ikke, kun spekulasjoner :-)

De 3 andre unga har hvert noe tregere.

Skrevet

min eldste var først treg; 5 mnd før han snudde seg fra mage til rygg, og då begynte det å gå fort. han gjekk då han var 9 mnd og 3 veker. Altfor tidlig, spør du meg. han sprang faktisk når han var 11 mnd.

yngste var 13 mnd då ho gjekk, meir passelig:)

Skrevet

Kanskje hun kulern nå snart da. ;)

Men hun gir jo på som bare det, velter litt og smeller hodet i ting daglig.

Turboen min. :)

Skrevet

Mine to har vært ganske tidlig ute fra starten motorisk. Begge var ca. 6 mnd når de krabbet og reiste seg opp når de var 7 mnd.

Eldste gikk når hun var 10 mnd og 3 uker, mens minstepæta på 11 mnd har allerede gått over en måned nå.

Full fart i heimen her kan du si:)

Skrevet

Alle tre barna mine krøp i 7 mnds alder, men de to eldste gikk da de var 13 mnd. Minien gikk da han var 10 mnd..

Skrevet

Jeg har bare en ennå pluss en i magen da. Men førstemann reiste seg opp da han var 8 mnder, men gikk enda 4 mnder før han begynnte å gå. Så det kan ta litt tid før de begynner å gå men det kan også gå fort. Kusina mi har 2 stk, gutt og jente. Gutten gikk da han var 16 mnder, jenta gikk da hun var 9 mnd, så barn er forskjellige

Skrevet

Min yngste gikk da han var 10 mnd. Nå er han 13 mnd og løper i full fart ;-)

Han krabbet da han var 7 mnd, og reiste seg opp like etterpå.

Skrevet

Min eldste gikk sine første steg alene på 9 mnd's dagen sin :/ Noe jeg syns var altfor tidlig, har ikke mye balanse da!

Han begynte å krype etter han gikk :) hehe

Min yngste gikk når han var 11 mnd'er. Noe jeg var happy for :)

Skrevet

Datteren min har vært tidlig ute med alt,og hun reste seg før hun var 7 mnd,og etter en liten stund føk hun rundt bord,sofa o.l.Så jeg ventet og ventet på at hun skulle slippe seg.Noe som ikke skjedde før hun var 13 mnd:)

Skrevet

Min mellomste var tidlig ute med det meste, satte seg opp da han var 6 mnd og reiste seg etter møblene da han var 7 mnd. Klatret oppi skuffer og lekekasser, hadde hjertet i halsen hele tiden jeg ;-)

Men han slapp seg ikke og gikk over gulvet før han var 11 mnd.

Skrevet

sønnen min gikk da han var 10mnd!

her kom alt på en gang, satt ikke før han gikk!

begynte og krabbe litt før han begynte gå!

ble en del knall og fall ja ;)

Skrevet

Begge mine begynte å gå da de var ca 9 1/2 mnd gamle.

De krabbet da de var en 6-7 mnd, og etter det gikk det i full fart med å reise seg opp o sette seg ned, stå alene på gulvet, og så vips gå.

Skrevet

Det kan bli spennende å se hvordan dette utvikler seg da, skjønner jeg. :)

Skrevet

Eldste gikk da han var rundt 10mnd....eller rettere sagt løp,hehe

Mini er 13 mnd og har ikke sluppet seg enda...kan godt vente litt også spør du meg =)

Skrevet

Datteren min var veldig treg med å rulle seg rundt, ca 6 mnd, og krabbet ikke i det hele tatt, men gikk og løp da hun var 9 mnd!!! allt for tidlig egentlig, hun fallt jo hele tiden ;o)

Skrevet

Det kan jeg tenke meg. ;)

Hun velter jo litt allerede, hun tar i så veldig når hun skal reise seg opp eller krabbe over noe.

Får vel investere i en hockeyhjelm. :P

Skrevet

Største her gikk når han var 11 mnd, men var ikke tidlig ute med krabbing og åling. Lillebror er derimot tidlig ute der, så da satser jeg på at han går senere... =))

Skrevet

Frøkna her begynte å rulle rundt da hun var ca 4 mnd, krabbestilling da hun var rundt 6 mnd og gikk alene da hun var 10. Har vært veldig fysisk aktiv bestandig:-)

De to største begynte å gå senere, men var nok på samme stadiet med rulling og krabbing.

Språket derimot;-) Babler og skravler hele tiden, har mange ord, men setningene kan til tider høres kinesisk ut:-)

Men det er vel gjerne sånn, tidlig ute med det ene eller det andre, så jeg er ikke bekymret:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...