Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Har blitt fortalt att det så og si er "umulig" å blir gravid mens man ammer, og att det er større sjanse for å bli gravid like etter fødselen.. Noen som vet om disse utsagnene stemmer?? Avhenger jo det og, selv blir jeg (heldigvis) lett gravid, og vi har kjempe lyst på to tette... Så lurer vel litt på sannsynligheten for att det kan skje:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 du kan bli gravid når du ammer ja... men det sies at det er mindre sjangs... ville brukt prevensjon.. eg tviler på det er "lettere" å bli gravid etter fødsel enn før... min mor prøvede i 7 år etter hun fikk meg. så hun brukte lang tid..
Markus si mamma:) Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Hei Har å hørt bægge dela.. fikk mensn en mnd ætter fødelsn, nåkka lægen min ikkje trudde på! Har hadd dn to ganga tel, regelmæssi. Guttn min e 3.5mnd. Å når man får mensn, så får man jo åsså æggløsning, så da kan man vel bli gravid ja. Men d sies jo at man ikkje skal få mensn så længe man fullamme, dvs amme på natta åsså å oftere enn hvær 4.time. Å d har æ gjort, å gjør d enda.. så man skal ikkje tru på alt! =) Kjæmpekoseli å høre at d e flere som har løst på to tætte;)
SuperGlad Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 det er ikke umulig å bli gravid når man ammer. Har du flere barn siden du sier du blir lett gravid? Jeg selv fant ut jeg var gravid da jenta vår var 8 mnd. Ammet fortsatt, men jeg fullammet ikke. Jeg hadde hatt en mens siden fødselen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 nei,kan virkelig ikke tro på alt.. men skulle da vært en ting å forholde seg til syns nå jeg, så hadde man ikke blitt så forvirret he he har også tenkt på det med mensen, hvis man ikke får den når man fullammer, noe jeg gjør. da kommer ikke eggløsning, og da kan man heller ikke bli gravid.. (ikke rart man kaller denne tiden ammetåke altså ja ja, tiden vil vise hvilken teori som stemmer for oss hvertfall, tvi tvi.. har det ikke travelt da jenta bare er 5 uker gammel..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Super glad: jeg hadde dessverre en spontan abort ca 3 mnd før vesla vår ble til.. og det tok ikke mange forsøkene til på noen av dem.. Jeg syns hvertfall jeg blir lett gravid:) så da er det håp for att vi kan få to rimelig tette,sånn som deg da, det vi har lyst på ja ja, bare å håpe på mensen og sette i gang he he
Markus si mamma:) Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Ja, vi får se:) Æ har sotte inn spiral æ.. har en mann som e kaptein å e på have i 6 uke å så 6 uke av=/ Men vi skal snakke når han kjæmhjæm i sluttn av mnd ka vi vil gjøre.. æ har ihværtfall superløst på mere baby! Å fort fort. Når dæm e 4mnd så e dæm jo næstn ikkje baby mer, he he;) Blir babysjuk når æ ser gravide å nyfødde;) Ja, ønske dæ lykke tel, håpe på mensn fort førr dæ da
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Det er ofte en stund før mensen kommer tilbake, når man fullammer. Fikk selv ikke før tulla var 4 mnd. Når man ikke har mens, så har man heller ikke eggløsning. Men man vet jo aldri når mensen kommer tilbake, og eggløsning er gjerne 2 uker før mens. Da sier det seg selv at det er ingen sikker prevensjonsmetode:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå