Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Var ute og gikk tur med lille i fin været i dag.Traff mange par ute på trille tur med sine små.Og der gikk jeg alene.Hørte andre hadde fått morsdagskort og gave,men ikke jeg.Jeg er ganske trøtt og sliten om dagen.Kommer meg alltid sent i seng,er mye å gjøre og lille sover knapt på dagen.Hun er 4 mnd.Etter et svangerskap med sykdom som endte i for tidlig fødsel og 3 mnd på sykehus har jeg knapt sovet mer enn 3-4 timer i døgnet.I kveld har jeg bare grått.Er så trist å være alene om alt. Vet ikke hvor mye lenger jeg klarer dette.Nå må jeg koke flasker ,så det er klart til morgendagen.Måtte bare syte litt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 uff og uff... ikke gøy...*sender klemmer til deg*. Jeg har heller ikke fått noe i dag:) prøv å sove når nurket sover på dagen, eller i hvert fall hvile. En fersk, nybakt mor trenger det:) Hormonene spiller deg nok noen pek for tiden:) lett å gråte for alt sånn rett etter fødselen... føler du at du ikke klarer dette, så ta en telefon til HS for en prat. De er ofte flinke å lytte:) Det at du ser mange som går sammen, betyr ikke at alt er himmel og velstand på hjemmefronten:) sånn tenker jeg; jeg slipper å krangle:) dette er faktisk noe du må trene litt på, for da blir ikke det så trist å se "alle" som har noen. Tenk at i går kranglet de der så fillene føk;) prøv også å se at det faktisk er mange som går alene, ikke bare du:)
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 uff, ikke noe gøy det nei, her er jeg bare blitt vant med det, at sånn er det, men husker godt at i begynelsen så var jeg som deg, kommer enda sånne dager innimellom, er veldig tungt, men du får trøste deg over at med tiden kommer bedre dager og tilslutt tenker du ikke over sånt lenger.. god natt;)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Vet ikke helt hva jeg skal si, får bare lyst til å gi det en enorm trøsteklem!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Får du noen form for avlastning? Jeg hadde gått på veggen hadde jeg ikke fått mer søvn enn det der, og alt blir jo slit. Ikke bare får du ikke sove, men siden babyen ikke sover på dagtid så må du jo være der for henne hele tida. Hvis du ikke har noen kjente å gå til kan du jo kontakte helsestasjonen eller barnevernet. Jeg gikk forresten tur med barna og barnefar i dag, men det betyr ikke at vi er sammen og det betyr aldeles ikke at jeg har det bra, så synet kan bedra. Håper dagen i dag blir bedre! Klem!:-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Takk for klemmene! Nei,jeg har ingen avlastning.Jeg håper som dere sier at det blir lettere med tiden. Hilsen HI
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Tror du hadde hatt godt av litt avlastning...jeg hadde selv barnefri i dag, og meker at jeg har fått masse overskudd bare av 4 timer uten barn. Du har nok godt av å få hvilt ut litt etter alt du har gått igjennom!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 ta en prat med helsesøster og hør videre om hvor du skal henvende deg for å få litt avlastning.vet det går ann å få fra barnevernstjenesten,jeg skulle få en avlaster til mitt barn,til å begynne med 3-4timer 1 dag i uken,etter hvert helge avlastning.men har ikke kommet i orden ennå.lykketil
jet trip Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Kan være så utrolig slitsomt. Gutten min sov også veldig lite el. korte perioder når han va liten. Va mange ganga veldig sliten med natt amming osv. Konstant sovnmangel. Det jeg gjorde og som holdte med noenlunde i form va at jeg la meg sammmen med sønnen på dag tiden. Av og til va det bare 20 min og noen gang 1 time osv. Da fikke jeg litt energi til å ordne og rydde igjen. Og alt " arbeid " gikk raskere. I tillegg va det nødvendig å senke gravene om at absolut alt skal være på plass og ryddig. Husker også at mange kvelder la jeg meg allerede kl.21 slik at jeg fikk noen timer sovn uansett at jeg ammmet innimellom.... Det va tunge tider men som tidligere nevnt så blir dette lettere senere...Nå er jeg i topp form og sover hver natt 8 timer. Gutten sover 3 timer på dag tid . Han er blitt 15 mnd. Lykke til! og klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå