Gå til innhold

svigemortema

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei til dere som fortsatt er oppe.

jeg trenger litt trøst/tips/forslag eller hva som helst...

saken er den at svigemor(som bor 5 min unna) ønsker tydligvis å vite når vi skal bort og n¨r vi kommer hjem om vi drar bort i helgene.....dette klarer ikke jeg å forholde meg til...det at jeg har meldeplikt likosm til henne om når vi skal bort og når vi kommer hjem...

dette har jeg tatt opp med henne og hun jatta med...

men i dag fikk jeg vite gjennom naboen at hune hadde irritert seg voldsomt over at vi ikke hadde sakt fra at vi skulle bort sist helg da hun var her på døra og vi var borte....

jeg blir gal jeg.....klarer ikke å tenke at jeg ikke skal bry meg om det og bare la henne bli irritert...

hun blander seg i så mye at jeg har mest lyst til å drite i hele dama tenker jeg mange ganger...

hva mener dere???forståelse eller overdriver jeg...

det er bare slik jeg føler det akurrat nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner virkelig svigermor tema, jeg og min svigermor kommer virkelig ikke overends, men, jeg har jo valgt å være sammen med min kjære, og da kommer desverre hun på kjøpet... Jeg smilte og jatta med i ett år før bobla sprakk jeg, til slutt måtte jeg bare fortelle at vi begge var voksne, og at jeg slett ikke hadde meldeplikt eller måtte forklare valgene våre til henne. Tok det på en relativ pen måte selvfølgelig, men svigermødre har det iblandt med å ikke være heeeelt enig i det deres sønns samboer mener... Men, si meninga di, vær enig om å vær uenige i ting og stå på ditt. Hun er ikke en del av forholdet, hun er kanskje baggasje, men hun skal jo ikke ha noe å si om når eller hvor dere drar. Snakk med din kjære om det, han er helt sikkert ganske enig med deg, og kanskje kan han ta den diskusjonen med sin mor?

Lykke til uansett, og blir hun for kjip så smil og vær glad uansett :) Helt enige blir dere nok aldri, så velg dine kamper og vei ordene nøye! Tenk at du skal leve med henne lenge, så hun kan ikke styre livne deres!

Skrevet

Hun har da ikke noe med hvor dere er og når dere kommer hjem. ta deg en prat med henne og si ate sånn kan hun ikke oppføre seg.

Skrevet

Jeg skulle fortalt deg litt om min svigermor du;) Da hadde du prist deg lykkelig for hun du nå har;-)

Joda, skjønner det er irriterende.

Men bare overse det du, det kommer du lengst med:-)

Skrevet

hei og takk for tilbakemeldinger alle sammen.

veronica; jeg har ikke fortalt alt.....hun har foreksempel vært sykisk syk i over 2 år hvor vi har handla mat til henne, løpt på apotek, vørt med til lege/sykehus......så er rimelig metta kan du si...

mannen min er enig med meg men sier at det er ikke noe vits i å si noe til henne...hun har altid vært slik....og hun er ikke den dama som lytter om man kan si det forsiktig.

ta det opp med henne ja.....jeg har jo gjort det en gang....og trodde jeg fikk utdypt hva jeg mente om saken....

vet at fornuften tilsier at jeg burde overse hennes reaksjoner...men lettere sakt enn gjort...hun irriterer meg for mye til at jeg klare å unnvære det....desverre.

Skrevet

Huff, kan skjønne du blir lei..

Jeg syntes mannen din kan ta til seg den oppgaven og snakke med henne om det jeg, så kan du unngå eventuelle komflikter osv...

Jeg skjønner deg veldig godt bare så det er sagt!

Skrevet

Sorry skrivefeilene:-)

Skrevet

enig men han kommer ikke til å gjøre det desverre...og jeg har ingen problemer med å ta en diskusjon med henne som ender i en konflikt....det sier vel litt om hvor lei jeg er for tida.....

sikkert ufint av meg å gjøre følgende, men vurderer dette seriøst likevel....

har tenkt å ikke kontakte henne.....så når det har gått lang nok tid og hun evt begynner å lure på hvorfor vi ikke kommer innom eller ringer(pleier ikke å ringes da...) så skal hun få svar.....:

"dersom du helst skal vite når vi skal bort og helst hvor vi skal og når vi kommer hjem igjen....så får du bare la være å holde kontakt med meg for jeg har tidligere klart sagt ifra om at jeg ikke makter å ha det slik at jeg har meldeplikt til deg...."

Så får vi høre hva hun har å si.....

huff ja nei nå skal jeg gå å legge meg er sliten....

Skrevet

Ja, det er jo også en måte å gjøre det på:-)

Hun har bare med å finne seg i deres behov for privatliv syntes jeg!

Skrevet

Hei dette skjonner jeg er vanskelig for deg. Men jeg har dessverre ingen raad aa komme med annet enn ta en alvorsprat med henne. Mine foreldre hadde min farmor i huset da jeg vokste opp, sant helvete for aa si det saann. Bestemora mi satt opp aa ventet paa de hver kveld vi hadde vert borte noe som var slitsomt for foreldrene mine. Bestemora mi kom ogsaa opp hver gang vi hadde besok. Vi bodde i genrasjonsbolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...