kanutteogkruttet Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Prinsessa mi har hatt vond hals og høy feber i 4 dager nå. Tok kontakt med legevakt på grunn av at hun ikke har vært flink til å drikke noe... Han var i tvil om han skulle sende oss på sykehuset ikveld eller ikke, men siden paracetten virket så fikk hun frist til å drikke 3 dl væske innen frokost i morgen.... ( hun har nå greid å drikke ca. 1.5 dl. ) Stakar jenta mi.... Håper virkelig hun klarer å drikke disse 3 dl. Hvis ikke må jeg kontakte lege for å høre hva de syns... Om hun bør på sykehus for intavenøs behandling.... * Uff * Ble litt langt dette her.
Stor_smil Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Huffda, hvor gammel er hun? Har du prøvd å gi væske med skje og/eller sprøyte? Lettere å få det i dem kanskje enn ved flaske/kopp/glass?? God bedring
Kirsebæra Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Stakar jenta di! hadde du hjemmebesøk av legevakta? Er hun gammel?
kanutteogkruttet Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Hun er 15 mnd. Har ikke prøvd med skje eller sprøyte, bare glass og kopper med forskjellige motiver på, men ikveld har jeg prøvd kopp med innebyggd sugerør, og da drakk hunn 1.5 dl av målmengden av veske... Håper bare at hn drikker mer enn det, blir jo litt engstelig
Kirsebæra Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 prøv med sprøyte eller skje for da kommer de tikke så mye som det vil komme med kopp eller flaske! Elias min er også 15 mnd og nettopp hatt halsbetennelse. Fikk en sprøyte på 10 ml fra apoteket og jeg gav han 10 ml hvert femte til tiende minutt.....Det hjalp faktisk!! prøv det=) verdt ett forsøk ihvertfall=)
Stor_smil Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Forstår kjempegodt at du er engstelig.. men du er iallefall under "oppsyn" av legevakten, og har en avtale med dem, så det er vel gjerne litt betryggende. Dersom du syntes hun blir dårligere, sløvere osv, så nøl ikke med å ringe og informere om at tilstanden hennes er endret!! Ville absolutt prøvd med sprøyte. De har oralsprøyter (beregnet for munnen) på apoteket. De er enkle å bruke (glir mye lettere enn dem man bruker til stikk).. og om man legger sprøyten litt inn i munnen til barnet bak mot kinnet, så gjør det automatisk at barnet svelger. Kanskje hun til og med syntes det er artig (slik som mini her), og drikker på "lek". Uansett håper jeg hun kommer seg raskt! Igjen, riktig god bedring!!
kanutteogkruttet Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2008 Har faktisk noen sprøyter oppi skapet her, så kanskje jeg prøver det... Tror kanskje hun har tatt natta nå, så det er ikke sikkert jeg får i henne mer væske ikveld. Hun er ellers i godt humør da, men hun blir forferdelig slapp og sur når feberen kommer på ettermiddagen... Jeg skulle kanskje ha reagert tidligere... Men har tenkt d at jeg skulle kontakte lege i morgen hvis hun ikke ble bedre i helga, siden hun har hatt humøret på dagtid.... Var sikkert dumt av meg det...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Hva gir du henne? Her glir cola ned uansett form... hehe
kanutteogkruttet Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2008 Har gitt henne flere typer av både juice og brus, vann, saft og nå har jeg iste som jeg prøver... Det har hn jo vært så glad i å få..
MikroMidas Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Uff, vil bare si god bedring til jenta di. Vi var gjennom en uke med diare og dårlig mat-/væskeinntak samtidig med vannkopper for 14 dager siden. Jeg var veldig nær ved å ringe lege pga dårlig væskeinntak, men plutselig drakk hun igjen. Vet hvordan du har det. Lykke til... Og du...definisjonen på lange innlegg her inne stemmer overhode ikke overens med ditt ((:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå