Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Leser jo over alt at "nå kan du snart kjenne livmora der og der osv", men jeg kjenner ingenting ennå.. Vet man når man kjenner livmora? Er ikke så kjent med kroppen min fra før; har jo aldri kjent etter noe i magen før. Men nå skal livmora være ganske stor også.. Jeg er 14+2 og kjenner fremdeles ingenting..
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Dette lurer jeg på også, men legen fant den i alle fall i navlehøyde her om dagen. Jeg er 18+2 i dag. Selv kjenner vet jeg ikke hva jeg skal kjenne etter, den berømte kanten klarer jeg ikke finne. Men når jeg ligger på ryggen om morgenen så kjenner jeg jo hvor magen er høyest før det bare er "vanlig" over, og det stemmer omtrent med der legen sa den var... Jeg vet ikke helt hvor den skal være når du er 14 uker, men et sted midt mellom symfysen og navlen tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Okei vet ikke om dette funker for alle men gjør det for meg.. Men få dere en orgasme og kjenn etter.. Jeg kan kjenne hele "omrisset" av livmoren når dette skjer, ettersom jeg får sterke kynnere. Ja også masserer du barnet samtidig har jeg hørt... Så 3 fluer i en smekk.. ;D
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Mja jeg er i uke 24 da.. hmm.. kanskje det "bare funker da"..
monilu- Har født Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Kjente ikke livmoren så godt da jeg var kommet like langt som deg jeg heller. Men etterhvert som svangerskapet har gått fremover har jeg kjent den bedre og bedre. Kjenner den ekstra godt når jeg har kynnere.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er 15 uker og har ennå ikke oppnådd kontakt med livmoren min. Kjenner etter hver kveld, menmen. Noe hardt er det der da.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Jeg synes også det var lettere å "finne" den i starten hvis jeg kjente etter den etter en orgasme (helst liggende på ryggen), for da spenner den seg som en ball - jeg får i alle fall kraftigere og lengre kynnere da enn ellers. Kjente den vel første gangen når jeg var 12-13 uker, plutselig dukka den bare frem
Sussa85 - snart 2? Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 heihei.. Tenkte også på dette med orgasme osv.. Kjenner jo ikke livmora mi.. Men av orgasmer får jeg bare VELDIG vondt nå... i hele magen.. Så det kan jeg ikke fortsette med.. + at jeg ikke kjente livmora lell.. Så.. ikke like bra for alle:( er 15+5 nå... Og kjenner ingenting..sukk..stikker litt bak navlen..og ned.. Ellers er det bare masse smerter..og bekkenløsning..hehe.. men verdt d lell..
AccidentalMum Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Sant? Masseres barnet under orgasme? Artig...
minou Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 jeg kjenner livmora bare som noe som er litt mer hardt enn resten av magen (når jeg ligger flatt på ryggen). men jeg har mye polstring:-)
anette&tutta mari :) Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Hm.. har liksom kjent at magen min nederst er hardere enn ellers.. men finner heller ikke den "berømmelige" kanten alle snakker om... kanskje det blir mykere lenger opp ved navlen, men er jammen ikke sikkert... er 16+1 idag... har ikke så mye polstring, men har alltid hatt mye magemuskler.. kanskje derfor det er vanskelig å kjenne??
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Jeg får også litt vondt i magen under orgasmen. Men er jo godt oppå det vonde da. ettersom det veier på en måte opp i opp. Blir bare sittende en stund å le litt før mannen får forsette med sitt. Han får jo også kjenne på magen da.. er veldig tydelige hos meg hvor livmora er da.. Kjenn etter neste gang sussa hvor du har vondt. Det er nok livmora de som trekker seg sammen så da får du en peil på hvor den er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå