mammatrollet + spire i magen Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 hvor mye mme gir dere en 4 mnd baby??? og hvor mange ganger iløpet av et døgn???
børdi Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 jeg gav det de ville ha jeg da,, det merket jeg fort om de ville øke mengden... Og tilbød som regel hver 3 time, om de ikke viste tegn til å være sulten oftere...
Sjefsmegga Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Har kun gitt litt mme som tillegg, men mener en baby på 4 mnd skal ha ca 1 l, ikke mer i hvertfall, er de mer sulten og får mme så skal man begynne å gi grøt/velling når de er 4 mnd. Størrelse på måltid varierer, noen barn drikker lite og ofte, mens andre drikker større måltider og lengre imellom. Men max 1 l mme har jeg HØRT i hvertfall, og den infoen skulle vist nok ha kommet fra en helsesøster.
mammatrollet + spire i magen Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 mi vil ha mat hver 3 time av og til oftere får som vanlig 160ml, og lurte på om jeg kunne øke til 200ml på hvert måltid, så kanskje de går litt lengre mellom hvert måltid....går det ann eller blir det veldig mye???
mammatrollet + spire i magen Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2008 har å hørt det om 1 liter. hun får litt veldig på siste måltid før natten. sover hele natten, så er jo mange timer uten mat der. Fra halv 8-8 til 5-6
Sjefsmegga Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Du kan prøve å øke til 200ml og se om det går lengre tid mellom dagmåltidene. :-.) Ikke farlig å prøve seg litt fram. Helt vanlig at en på 4 mnd sover så lenge, og BRA for deg som mamma også :-) Både baby og foreldre trenger nattesøvn.
Frk&vesla Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 en på 4mnd kan få mer enn 1l. øk mengden istedet du. og hvis hu viser tegn til å være utilpass. sånn at hu begynner å vokne om natta ol. så kan du begynne md grøt. snakka md helsesøstra om dette. og fikk beskjed at en bør prøve å drøye det så det blir ca 4 timer mellom hvert måltid. men noen trenger mat oftere. md jenta mi kan d bare gå 2-2,5 t mellom måltidene. og på mengde så kan du gi hu så mye hu vill ha. mi jenta gir ialf beskjed. det som blir for mye kommer opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå