annethe Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Gutten min kommer i slutten av april. Etter å ha bodd hos foreldrene mine en stund etter at jeg flyttet fra bf, må jeg forsikre alt jeg eier og har. (Bodd for meg selv i mange år, men har vært dårlig på dette før, men da var det bare meg også...) Har fått meg leilighet fra 1.mars, delvis møblert(hvitevarer, sofa, skap, spisestue). Tar med meg noen møbler selv, meg selv og alt "utstyr" til meg og lillegutt. Og etter ca 2 mndr så kommer endelig han også! Det jeg lurer på er: Hva slags forsikringer har dere? Og evt selskap? Er jo kjempevanskelig å finne ut av, så setter stor pris på litt hjelp/tips!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 innbo - superforsikring (hehe.. idiotforsikring) jeg har ca 750 000,- jeg får dekket:) barna - livsforsikring, invalide, død, sykdom (er sånne "pakkeløsninger" som er greie) meg selv- superforsikring så har jeg bil(full kasko) og reise(helårs) utenom. Alt i alt ca 10 000 i året Hos IF Men det jeg hadde først, var barna (da jeg hadde dårligere råd)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har en billig innbo forsikring, for jeg leier, og eier kun billige ikea møbler og sånt. Forsikret inntil 200.000 kr, og det betaler jeg under 500 i året for. Har Barnas Trygghetskonto i Postbanken, der barnetrygd kommer inn hver mnd (som jeg tar ut da), og får GRATIS ulykkesforsikring for barn med denne kontoen. Har sjekket opp forskjellene på denne og IF sin, og de er minimale. Fin forsikring er dette. Og gratis! Kun en konto for flere barn... Har ulykkesforsikring på meg selv, til litt over tusen i året. Det går på hva de etterlatte får hvis jeg skulle gå bort, og er viktig siden mine barn bare har meg, da faren er død. Skal ordne med livsforsikring, som går på hva jeg kan få erstattet og hjelp til ved evt sykdom. Men jeg har bodd i utlandet i løpet av de siste årene og kan ikke få denne ennå. Reiseforsikring har vi på mastercardet - gratis. Jeg ville sjekket med banken du bruker. Jeg bruker Postbanken og har alle mine forsikringer der, da de gir meg gode fordeler og priser. IF er jo greie og Gjensidige, men litt dyrere. Lykke til.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jobber du? Er du fagforeningsmedlem? I så fall har du nok dei mest nødvendige forsikringene allerede. Men uansett: Sørg for at innboforsikringen din er høg, for det er utrulig kva ein eiger av ting og tang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå