Gå til innhold

Folat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å forsikre meg, vi skal kun gå på folat til og med uke 12????

Ble pluttselig litt usikker her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å bruke folat i 1. trimester ja.

Skrevet

Det lurte jeg på også.men,jeg starta ikke før nesten i uke 8.så da kunne jeg bare ta dem til det var tomt.nå er jeg i uke 17.ikke noe problem det sa legen.

Skrevet

Leste et sted at det faktisk var anbefalt å ta folat til man var feridg med å amme, husker ikke hvorfor... -men i fht ryggmargsbrokk og LGS er det bra nok ut uke 12 (det er da det er kritisk)

Skrevet

Jeg har gått på ekstra b-vitamintilskudd i to år nå, og har nå et folatnivå som er over referanseområdet (fra å ha under minimum), men legen min har ikke sagt noe om at jeg bør trappe ned eller slutte på dem... Tenkte jeg skulle spørre om å begynne annenhver dag eller noe, men b-vitamin er jo et vannløslig vitamin og man tisser ut igjen det aller meste.

Skrevet

Jeg er nå 20++ og da jeg var hos legen tidligere i uka da han lurte på hva jeg gikk på av tabletter. Jeg går på trankapsler, og B-vitaminer som inneholder litt folat. Men han ville jeg skulle begynne på folat igjen.

Han sa ikke hvorfor, men jeg er mye slapp og har vondt i hodet daglig nesten.

Så avhengig av hver enkelst form og svangerskap så anbefaler vel leger forskjellig. Ingen fasit her, og vil tro at å ta folat om man er frisk og fin ellers etter 1. trimester er unødvendig, men klart, det skader jo ikke...

Skrevet

FIkk høre at jeg bare kunne ta Folat hele svangerskapet jeg..:) så det gjør jeg.. Mange damer som ikke får i seg nok folat igjennom kosten uansett! Så det skader ikke.. Men det er viktig å ikke ta flere kosttilskudd med folat i ..fikk jeg høre.. det kunne hindre opptak av ett annet vitamin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...