Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Bare for å forsikre meg, vi skal kun gå på folat til og med uke 12???? Ble pluttselig litt usikker her:)
Tante Bassa Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Det er anbefalt å bruke folat i 1. trimester ja.
blir gal Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Det lurte jeg på også.men,jeg starta ikke før nesten i uke 8.så da kunne jeg bare ta dem til det var tomt.nå er jeg i uke 17.ikke noe problem det sa legen.
Makko med to små gutter Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Leste et sted at det faktisk var anbefalt å ta folat til man var feridg med å amme, husker ikke hvorfor... -men i fht ryggmargsbrokk og LGS er det bra nok ut uke 12 (det er da det er kritisk)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har gått på ekstra b-vitamintilskudd i to år nå, og har nå et folatnivå som er over referanseområdet (fra å ha under minimum), men legen min har ikke sagt noe om at jeg bør trappe ned eller slutte på dem... Tenkte jeg skulle spørre om å begynne annenhver dag eller noe, men b-vitamin er jo et vannløslig vitamin og man tisser ut igjen det aller meste.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er nå 20++ og da jeg var hos legen tidligere i uka da han lurte på hva jeg gikk på av tabletter. Jeg går på trankapsler, og B-vitaminer som inneholder litt folat. Men han ville jeg skulle begynne på folat igjen. Han sa ikke hvorfor, men jeg er mye slapp og har vondt i hodet daglig nesten. Så avhengig av hver enkelst form og svangerskap så anbefaler vel leger forskjellig. Ingen fasit her, og vil tro at å ta folat om man er frisk og fin ellers etter 1. trimester er unødvendig, men klart, det skader jo ikke...
Sussa85 - snart 2? Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 FIkk høre at jeg bare kunne ta Folat hele svangerskapet jeg.. så det gjør jeg.. Mange damer som ikke får i seg nok folat igjennom kosten uansett! Så det skader ikke.. Men det er viktig å ikke ta flere kosttilskudd med folat i ..fikk jeg høre.. det kunne hindre opptak av ett annet vitamin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå