Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Er det vits i å legge 7-800 kr i et lammeskinn, feks. fra Nøstebarna, eller er de skinnene man får kjøpt for 298 kr på feks. Babyshop helt fine og like bra?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg ser ikke vitsen med å legge 7-800 kr i et lammeskinn. De er ekte de rimelige også..... Har funka toppers det med mine to små barn. Skal ha nr 3 nå og det er like fint....
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 jeg har kjøpt skinn på Ikea for 198....har hørt at mange er like fornøyd med det som å kjøpe på babyshop osv
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 nei tror ikje det... så iallefall ikje korthåra
Sunniva78 har to små Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 For meg er det iallefall viktig at de ikke er kjemisk behandlet. De fra Ikea er det, mens de fra Nøstebarn er fri for kjemikalier. Det er helt sikkert mange skinn som er gode, men jeg valgte Nøstebarn fordi veldig mange anbefaler det:-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Har også kjøpt skinnet fra nøstebarn. Det virker som et mye bedre skinn enn f.eks. det fra Barnas hus synes jeg. Utrolig deilig og mykt!
Emmilo Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Kjøpte på barnas hus for ca 200 for 1,5 år siden. Korthårete, mykt og smussavstøtende. Synes Nøstebarn har fine ting, men grusomt dyrt!
skimre Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 kjøpte korthåret lammeskinn på Gerd T Martinsen til 299 for 2 år siden til førstemann, det er i allefall like fint, og har fungert helt topp! på Ikea selger de forresten saueskinn ikke lammeskinn;o)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har kjøpt et på nøstebarn, og har fått et billigere fra babyshop eller noe sånt. Nå har jeg sovet endel på begge, og det fra nøstebarn er faktisk utrolig mye bedre enn det andre. Det er mykere, det regulerer varmen bedre og kjennes mye bedre mot huda. Hadde aldri trodd det skulle være så stor forskjell! Så jeg kommer bare til å bruke det fra nøstebarna, det andre blir kanskje sånt koseteppe på stua evnt, under posen i vogna.
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Det er faktisk min erfaring også. Det fra Nøstebarn er bedre for- behandlet og er av en helt annen kvalitet. Hårene er kappet i lik høyde for å regulere varmen bedre. En venninne brukte billigvarianten på sin lille og hun ble svett og klam. Og det er jo ikke meningen! Til HI som er i tvil: Les om skinnet på nostebarn.no
Lillegulle<3 Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har tre slike skinn, et fra nøstebarn, et fra barnashus og et fra ikea. Det er virkelig stor forskjell, og min erfaring er at jo mer du betaler jo mer får du igjen. Ikea sitt er billigst, men til gjengjeld nesten ubrukelig da det er så langhåret, hårene virker dessuten tørre og behandlet. Nøstebarn sitt har alle hårene i lik lengde og er utrolig myk. Barnas hus sitt er "helt greit"
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 IKEAS sitt er jo ment som gulvteppe! Ikke babyteppe... halloooo....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 Jeg så korthåret på ikea forrige uke....
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har det korthårete fra ikea, men det er ikke jevnt klippet. For at det skal ha god varmeregulering bør det være helt jevnt klippet. Og så er det farget (dvs heftig kjemisk bearbeidet) - så det er ingenting igjen av de naturlige stoffene som skal være i ulla for at det skal fungere optimalt. Jeg skal ha det fra i ikea i stua til leketeppe, evt. om gutten vil sove litt i lekegrinda, så skal han få ligge på det. Har et fra babyshop i vogna, det er helt i orden, og så har jeg et dyrt et i senga - det er veldig deilig! Stor forskjell på disse tre, altså. Så får man jo velge selv.
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjøpte et til 800 kr da jeg fikk datteren min i 1998, så det er vel enda dyrere nå tenker jeg. Var jo forsåvidt godt fornøyd med det, men har denne gangen kjøpte et til 299 kr fra Barnas Hus, og det er like bra synes jeg
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Stor takk for mange svar! Da heller det nok i retning i å investere i et fra Nøstebarna, og heller punge ut litt...Har forresten sett et jeg likte veldig godt, på Babyshop, men det var ikke den typen de har på kampanje, til 298. Det kostet 698 eller 798 tror jeg, og var helt korthåret, litt mer "krøll på pelsen" og hvitere enn de andre. Det er det jeg har sett som har virket aller mest "naturlig". Noen som vet hvilket jeg mener, og har erfaring med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå