Gå til innhold

Trenger middagstips med pølser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bedre halvdel handlet pølser på tilbud i sist uke så vi har nå hele kjøleskapet fullt av pølser som går ut av dato om få dager. Ungene begynner å bli drit lei og det gjør jeg også så nå må vi finne på noe spennende med de som er igjen. Har dere noen tips/oppskrifter til meg? Alt tas i mot med takk! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quiche med pølse =)

* Paideig:

* 50 g meierismør

* 2 ½ dl hvetemel

* 2 ss vann

*

* Fyll:

* 8 stk. grillpølse

* 200 g cheddar eller en annen gul ost

* 2 ½ dl melk

* 4 stk. egg

* 2 ss finkuttet gressløk

* ½ stk. purre

* ½ ts pepper

1. Smuldre smør og mel og tilsett kaldt vann (gjerne i foodprocessor). Kjevl den ut, litt større enn formen.

2. Trykk deigen ut i en paiform, prikk bunnen med en gaffel og stek den på nederste rille på 200°C i ca. 15 minutter.

3. Del pølsene og skjær purren i ringer. Bland egg, melk, gressløk og pepper. Dryss ost på paibunnen og hell eggeblandingen over. Legg purre og pølser på toppen.

4. Stek til eggeblandingen er stivnet på 180 grader, til quichen har fått en fin, gyllen farge (ca. 45 minutter).

Skrevet

Mitt beste tips er å putte pølsene i fryseren:)

Inne på Gilde er det mange oppskrifter

Cowboypølser

Tilberedningstid: ca. 30 min

Antall porsjoner: 4 porsjoner

--------------------------------------------------------------------------------

Dette trenger du

Gilde Røkt Kjøttpølse uten skinn

Tomatbønner

Mandelpoteter

Salat

Slik gjør du:

Del rå poteter i båter og stek de gyldne i panne. Stek halve kjøttpølser og varm en boks tomatbønner. Server pølsene med tomatbønner, poteter og gjerne en grønn salat ved siden av.

Skrevet

Eller superenkelt: Stek oppskårede pølsebiter, kok pastaskruer, bland dem med hvit og / eller rød saus i en form. Strø ost over og stek til den er smeltet. Velbekomme!

Skrevet

Namnam, takktakk alle sammen, det er herved lagret i kokeboken! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...