Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forvirra om kontantstøtte her...help anyone:)

Ingen barnehage,full kontantstøtte

Halv barnehage, halv kontantstøtte

Hel barnehage, ingen kontantstøtte?

Ok,følg med her..

Hvis jeg har gutten min i halv barnehageplass,så får jeg halv støtte.

Men den må jeg bruke på barnehageplassen, så egentlig blir det 0,-

Hel plass gir også 0,- men da jobber man jo mest sannsynlig og får lønn.

arrrgh,hvordan skal man overleve på ei så møkkalav kontantstøtte???

skjønte noen hva jeg mente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må nåkk ut i jobb ja...ka me å jobbe 50%kveld når mannen er hjemme med barnet.....får du løn,kontantstøtte og ingen bhage utgift...

Skrevet

Egentlig tilsvarer ikke halv barnehage halv kontantstøtte. Halvplass her er 22,5 timer i uka, som gir en utbet på 1 321, ikke at det har så mye å si, men kan sikkert være greit å huske dersom man skal snu på krona. Men det vi fikk utbet var iallfall nok til akkurat å dekke det 50% plass kostet.

Satser fra nav:

Kontantstøtte

Avtalt oppholdstid i barnehagen (timer pr uke) Beløp pr måned

0 3 303 kr.

1-8 2 642 kr.

9-16 1 982 kr.

17-24 1 321 kr.

25-32 661 kr.

33 og mer 0 kr.

Men skjønner ikke egentlig hva problemet var? For lav kontantstøtte? :)

Skrevet

Det er ikke meningen man skal overleve på kontantstøtte.

Gjest Mayflower
Skrevet

Syns bare at hele kontantstøtta ble "borte" hvis man hadde halv plass. Var det jeg mente!

Jeg skal være hjemme ett år ekstra fordi jeg har muligheten til det. Men jeg hadde kanskje tenkt å la gutten begynne halvt i barnehage, så kan han leke med andre barn og jeg kan ha en dag i uka for meg selv å være "husmor"..hehe:)

Så dermed vil det bli 3300kr mindre hvis jeg velger halv barnehageplass kontra å ha han hjemme hele tiden. Og jeg har som sagt muligheten til å ha han hjemme fordi jeg skal være hjemme ett år til. MEN jeg hadde lyst at han kunne være en eller to dager i uka i barnehage for hans egen del med lek og sosialt med andre barn!

Derfor ble jeg litt frustrert av at 3300 ble til 0,- da!

Bedre forklart nå?

Lurer litt på hvordan andre gjør dette?

Skrevet

Jeg tror du må ta med i regnestykket at hel plass i barnehage koster en del, og man får ingen kontantstøtte. Dermed er det logisk at halvplass koster litt mindre og man får mindre kontantstøtte. Uten at jeg har de faktiske tallene er det jo positivt om det går opp-i-opp! Da "slipper du" å betale noe selv for den barnehageplassen du bruker :)

Skrevet

hm, mitt spørsmål er heller hvor lenge vi har kontantatøtten. Er ikke sikker jeg skal ta høyde for den i det hele tatt.

Skrevet

Regjeringen har garantert at kontantstøtten skal bestå ut denne stortingsperioden (2009). Deretter er det mye som tyden på at den forsvinner. Helt greit, spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...